کردستان در رده‌های آخر وقوع سرقت در کشور قرار دارد/ کاهش ۷ درصدی خودکشی در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: کردستان در وقوع سرقت نسبت به نرخ جمعیت آن، در رده یکی مانده به آخر کشور قرار دارد و از نظر فراوانی نیز در رده ۲۸ کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سردار علی آزادی امروز _پنجشنبه هیجدهم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: نرخ فراوانی وقوع جرایم در استان به ترتیب شامل پنج مورد اصلی تصادفات با ۳۷ درصد، سرقت ۱۹ درصد، نزاع و درگیری با ۹ درصد، جرایم سایبری شش درصد و مفاسد اجتماعی با چهار درصد است.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی وقوع سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: کردستان در وقوع سرقت نسبت به نرخ جمعیت آن، در رده یکی مانده به آخر کشور قرار دارد و از نظر فراوانی نیز در رده ۲۸ کشور است.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در حوزه سرقت‌های مهم سال گذشته ۲۱۰۳ مورد و امسال تاکنون ۱۸۰۹ مورد در استان به وقوع پیوسته که ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

سردار آزادی اضافه کرد: در حوزه سرقت‌های خرد نیز سال گذشته ۲۵۵۱ مورد و امسال ۲۵۱۶ مورد در استان به وقوع پیوسته که یک درصد کاهش داشته‌ایم.

کاهش ۲۲ درصدی نزاع دسته جمعی در کردستان

وی تصریح کرد: در بخش نزاع و درگیری نیز سال جاری قریب به دو هزار مورد در استان به وقوع پیوسته که در بخش نزاع دسته جمعی ۲۲ درصد کاهش و در بخش نزاع خرد دو درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: سال جاری در بخش جرایم سایبری از لحاظ وقوع ۱۳۲ درصد افزایش و در بخش کشف جرایم سایبری ۱۰۳ درصد افزایش داشته‌ایم که بیشترین جرایم این حوزه با ۷۱ درصد، جرایم مالی بوده است.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: امسال ۳۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که بیشترین آن ماده مخدر تریاک با ۲۰۱ کیلوگرم بوده است.

کشف ۲۶۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۶۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است، افزود: در سال جاری ۳۶ قاچاقچی، ۵۵۸ خرده فروش و ۹۰۰ نفر معتاد دستگیر شده و معتادان متجاهر نیز به مراکز ترک اعتیاد منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: در بخش خودکشی نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش را در استان داشته‌ایم.

سردار آزادی تصریح کرد: در بحث تأمین امنیت زائران اربعین حسینی نیز مجموعه انتظامی استان در حال فعالیت بوده و علاوه بر این وظیفه ذاتی خود، نسبت به استقرار موکب و در ورودی و خروجی شهرها نیز اقدام کرده است.

وی ارتباط با مردم را یکی دیگر از رویکردهای اصلی این نهاد برشمرد و افزود: هر ماه حداقل یک جلسه ارتباط با مردم را داشته‌ایم و مشکلات مردم را بررسی کرده‌ایم.

کد خبر 779159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.