روایت ایمنا از شب قهرمانی محمدهادی ساروی در آمل+ فیلم

دیشب فرزند ایران زمین از دیار آمل با کسب نخستین مدال طلای کاروان کشورمان در المپیک و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی، کام مردمان سرزمینش را شیرین کرد، مدالی که همشهریان محمد هادی ساروی را به خیابان‌ها کشاند تا کارناوال شادی به پا دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، دیشب محمد هادی ساروی، کشتی‌گیر کشورمان کاری کرد کارستان؛ فرزند برومند ایران اسلامی، نخستین مدال طلای کاروان کشورمان در المپیک پاریس را تصاحب کرد تا چراغ اول کسب طلایی‌ترین مدال المپیک را روشن کند و با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی، دل هم‌وطنانش را شاد کند.

محمدهادی، دومین فرزند خانواده ساوری بود که در روستای دارکلا از توابع شهرستان آمل قد کشید تا امروز یکی از مردان پرافتخار سرزمینش نام بگیرد، او که در ۹ سالگی پدرش را از دست داده بود و با مادر و برادرش زندگی می‌کرد، از ۱۴ سالگی به‌طور جدی وارد رشته مهیج کشتی شد و شاید از همان روزها، مدال طلای المپیک را نشانه گرفته بود.

محمدهادی، شب گذشته تمام تلاش خودش را با به کار گرفت و با هنرمایی، کشتی جهان را میخکوب توانمندی خودش کرد تا یکی از کشتی‌گیران ایران اسلامی نام بگیرد که توانسته است در مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان موفق به کسب مدال طلا شود.

باید دیشب در آمل می‌بودی تا می‌دیدی که چه طور مدال طلای او مردم شهر هزارسنگر را به خیابان‌ها کشاند و کارناوال شادی به راه افتاد، مردمی که برای دو شب در منزل هادی ساروی آمده بودند تا با خانواده وی به دیدن این مسابقه سخت و طاقت‌فرسا بپردازند و بالاخره در شب دوم نتیجه حضور و دلگرمی‌شان را با کسب طلای این شیر بچه مازندرانی دیدند و هم‌پای مادر، مادربزرگ و پدربزرگ هادی خوشحالی کردند، جمعیت پرشوری که با هیجان و پرشور محمدهادی ساروی را با صوت، هورا و دست تشویق می‌کردند.

روایت ایمنا از شب قهرمانی محمدهادی ساروی در آمل

دعای خیر مادر محمد هادی برای دیگر ورزشکاران المپیکی ایران

موفقیتی که مادر هادی آن را از سوی آقا اباعبدالله الحسین (ع) می‌دانست و از همان شروع بازی قرآن کلام‌الله روبه‌رویش بود و آیه‌های آن بر لبش تا فرزند برومندش برای سرزمین مادری‌اش کسب مدال طلا کند.

مادری که تمام استرس و دلهره در نگاه و جسمش به‌طور علنی نشان داده می‌شود و در لحظات پایانی مسابقات با آن پیروزی درخشان، این اشک‌ها بودند که روی آن چهره پراسترس جاری می‌شد و دو دستانش به سمت خدای بزرگ روانه شده بود.

تشکر از همه مردم کشورش، استان مازندران و شهرستان آمل، نخستین گفته‌های مریم قلی‌پور، مادر قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود که دعای خیرش زمینه‌ساز کسب یک مدال طلا برای کشورش شده بود.

مدال طلای محمدهادی متعلق به همه ملت ایران است

او با بیان اینکه مدال طلای محمدهادی عزیزم متعلق به همه ملت ایران است و همیشه قدردان لطف و بزرگواری مردم هستم، می‌گوید: مردم آمل دو شب ساعت‌ها در هوای بسیار گرم و شرجی در کنارمان بودند و بیش از هزار نفر از آن‌ها موجب انرژی مثبت شدند و دعاگو بودند.

او ادامه می‌دهد: از همه مردم می‌خواهم دعاگوی دیگر ورزشکاران المپیکی کشورمان باشند تا بهترین مدال را در پاریس کسب کنند.

قلی‌پور با بیان اینکه آخرین باری که فرزندم راهی اردوها شد به من قول طلا داد هرچند من هم به کمتر از طلای المپیک راضی نمی‌شدم، می‌افزاید: روز دیدار نهایی قبل از برگزاری فینال هم در تماس تلفنی با محمدهادی، به من گفت مادر نگران نباش و با طلا به ایران می‌آیم و من هم بسیار دلداری به او دادم و امشب بهترین روز در طول زندگی‌ام است و زبان در بیان شادی و احساس درونی‌ام چیزی نمی‌تواند بگوید.

به گزارش ایمنا، محمدهادی ساروی ملی‌پوش کشتی ایران در این المپیک ۲۰۲۴ فرانسه در گام نخست خود در برابر جو راو اهل آمریکا قرار گرفت.

او در نخستین مسابقه خود با نتیجه قاطع ۱۰–۱ برابر حریف خود به پیروزی رسید، در گام دوم اوزور ژوژوپبیکوف قرقیزستانی را با نتیجه عالی ۸–۰ از پیش‌رو برداشت و توانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

ساروی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف محمد گبر حریف مصری خود رفت که این مبارزه را با نتیجه ۶–۰ به سود خود به پایان رساند و با این برد به نخستین فرنگی‌کار ایران تبدیل شد که گام به مرحله نیمه‌نهایی کشتی المپیک پاریس گذاشت.

او در دیدار نهایی مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس برابر آرتور الکسانیان کشتی‌گیر عنوان‌دار ارمنستانی و دارنده سه مدال المپیک، قهرمانی جهان و اروپا قرار گرفت و در این دیدار با نتیجه ۴–۱ بر الکسانیان غلبه کرد و نخستین مدال طلا خود را در المپیک و نخستین مدال طلا کاروان تیم ایران را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد.

کد خبر 779148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.