هفته کاری چهار روزه در دبی اجرا می‌شود

هفته کاری چهار روزه در دبی با هدف بهبود تعادل بین کار و زندگی برای کارمندان دولت در تابستان اجرا می‌شود و بر اساس آن کار در روزهای جمعه نیز به تعلیق درمی‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دبی کار در روزهای جمعه را نیز به حالت تعلیق درآورد و روزهای کاری را برای ۱۵ سازمان دولتی خود در فاصله دوازدهم آگوست تا سی‌ام سپتامبر به هفت ساعت کاهش داد. هدف از این اقدام به‌عنوان بخشی از طرح آزمایشی دپارتمان منابع انسانی دولت دبی به نام «تابستان ما انعطاف‌پذیر است»، افزایش عملکرد و کیفیت زندگی برای کارکنان و بهبود تعادل بین کار و زندگی آن‌ها معرفی شد.

طرح یادشده به‌دنبال نظرسنجی انجام گرفته از کارکنان دولتی به مرحله اجرا درآمد که در آن از کارکنان خواسته شد در مورد ساعات کار تابستانی نظر دهند. در این بررسی پیشنهادات ارائه‌شده برای کاهش زمان کار اداری در آگوست و سپتامبر مورد حمایت بالایی قرار گرفت. در پایان بخش منابع انسانی دبی مشاهدات و بازخوردها را برای ارائه توصیه‌های نهایی در مورد تبدیل شدن این طرح آزمایشی به یک سیاست بلندمدت برای تابستان‌های آینده مورد بررسی قرار خواهد داد.

هفته کاری چهار روزه در دبی اجرا می‌شود

بزرگ‌ترین آزمایش در زمینه هفته کاری چهار روزه در سال ۲۰۲۲ در بریتانیا انجام شد و پس از آن اکثر ۶۱ شرکت مشارکت‌کننده در طرح متعهد شدند که به این سیاست ادامه دهند و یک‌سوم از آن‌ها اعلام کردند به‌طور دائم آن را اجرایی خواهند کرد. هیچیک از دوهزار و ۹۰۰ شرکت‌کننده آزمایشی نیز تمایلی نداشتند به هفته کاری پنج روزه بازگردند و همه شرکت‌ها استرس کمتر و سلامت بهتری را در میان کارکنان گزارش کردند.

دبی در مسیر تبدیل شدن به زیست‌پذیرترین شهر دنیا

دولت امارات متحده عربی نیز در ژانویه ۲۰۲۲ هفته کاری چهار و نیم روزه را معرفی کرد که به‌دنبال آن شارجه از اجرایی شدن طرح هفته کاری چهار روزه برای سازمان‌های خود رونمایی و به نتایج مشابهی دست پیدا کرد. به این ترتیب حاکم دبی در راستای تبدیل این شهر به بهترین شهر جهان برای زندگی نسبت به اجرای طرحی مشابه تمایل نشان داد.

هفته کاری چهار روزه در دبی اجرا می‌شود

ولی‌عهد دبی در ماه می استراتژی کیفیت زندگی را تصویب کرد که شامل افزایش طول مسیرهای دوچرخه‌سواری ساحلی تا ۳۰۰ درصد، افزایش طول سواحل شنا در شب تا ۶۰ درصد و تعیین سواحل جدید برای زنان می‌شد. در حال حاضر نیز با هدف بهبود کیفیت زندگی کارکنان و افزایش پایداری منابع دولتی به اجرای طرح آزمایشی هفته کاری چهار روزه پرداخته است که در نهایت به تثبیت موقعیت جهانی دبی به‌عنوان یک شهر ترجیحی برای کار و زندگی کمک می‌کند. دبی قصد دارد با ارائه یک تجربه مدل جدید که عناصر کیفیت زندگی را به یکدیگر ادغام می‌کند به این هدف دست پیدا کند.

کد خبر 779137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.