انقلاب در تشخیص و درمان سرطان

محققان یک مرکز سرطان به نام MD Anderson موفق به توسعه روش‌های نوینی در درمان و تشخیص سرطان شده‌اند که امید به بهبود وضعیت بیماران را زنده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محققان مرکز سرطان MD Anderson موفق به پیشرفت‌های مهمی در زمینه درمان و تشخیص سرطان شده‌اند که می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر بهبود وضعیت بیماران سرطانی داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین این پیشرفت‌ها، توسعه یک روش درمانی بدون نیاز به شیمی‌درمانی برای بیماران مبتلا به لوسمی لنفوسیتی حاد مثبت کروموزوم فیلادلفیا (Ph-positive ALL) است، این روش که ترکیبی از دو داروی بلیناتوموماب و پوناتینیب را استفاده می‌کند، توانسته است در ۸۳ درصد از بیماران پاسخ کامل درمانی ایجاد کند و نیاز به پیوند سلول‌های بنیادی را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

در حوزه تشخیص سرطان، محققان موفق به توسعه امضای میکرو RNA در خون شده‌اند که دقت تشخیص سرطان پانکراس در مراحل اولیه را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، این روش می‌تواند سرطان را تا ۱۲ ماه قبل از بروز علائم شناسایی کند و در نتیجه، بهبود بقای بیماران را افزایش دهد.

علاوه‌بر این، تحقیقات جدید نشان داده است که هدف‌گیری فرایند فرسودگی سلول‌ها (فروپتوز) می‌تواند به کاهش رشد تومورهای متاستاتیک کمک کرده و اثربخشی درمان با سلول‌های CAR T را افزایش دهد؛ این یافته‌ها مسیر جدیدی را برای درمان‌های نوین سرطان معده پیشنهاد می‌دهند، بنابراین دستاوردها نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه در عرصه پزشکی و امیدی برای بهبود زندگی بیماران مبتلا به سرطان است.

کد خبر 779081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.