کردستان با ۷ یادمان آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است

استاندار کردستان گفت: استان کردستان با هفت یادمان فعال آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور، اردوی راهیان نور را یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: برگزاری این اردوها و بازدید از یادمان‌های شهدا، جوانان را با فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس آشنا و کشور را از خیلی از آسیب‌ها مصون می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی شورای راهبردی هماهنگی راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور، سه استان (کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی)، افزود: به لطف الهی رویکرد بسیار خوبی در مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور با تمرکز بر یادمان‌ها و قدمگاه شهدا در این مناطق شکل گرفته است.

استاندار کردستان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای میزبانی از زائران در بحث زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مربوطه، گفت: مشارکت مناسبی از جانب تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های اجرایی کشور، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و مراکزی که می‌توانند در راستای تسهیل شرایط و فراهم کردن امکانات برای زائران یادمان‌های دفاع مقدس کمک کنند در این منطقه شکل گرفته و تعهداتی هم برای این دستگاه‌ها مصوب شده است.

زارعی‌کوشا، نگاه مجموعه مدیریتی استان نسبت به برگزاری اردوی راهیان نور را بر اساس یک برنامه مؤثر فرهنگی دانست و ادامه داد: این برنامه‌ها می‌تواند از نسل آینده در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن صیانت کند و انتقال دهنده فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل آینده باشد.

وی با بیان اینکه نگاه همه ما به اردوی راهیان نور نگاه اعتقادی است و نه دستورالعملی، تصریح کرد: مجموعه‌ها و جریان‌هایی از داخل و خارج کشور نمی‌خواستند و نمی‌خواهند گنجینه دفاع مقدس مورد واکاوی قرار گیرد و این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود.

وی هدف برگزاری اردوی راهیان نور را عملیات مقابله با توطئه دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال به سال بر کیفیت و کمیت این اردوها افزوده می‌شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: این برنامه از جهات مختلف برای کشور و نظام مصونیت ایجاد می‌کند و بسیاری از مشکلات اجتماعی که ما کارگزاران دولت در ادوار مختلف نتوانسته‌ایم به علاج کنیم، با بهره‌گیری از ظرفیت راهیان نور قابل درمان است.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: استان کردستان با هفت یادمان فعال آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور است‌.

کد خبر 779070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.