روایت یک خبرنگار از عملیات وعده صادق

خبرنگار حوزه دفاعی صدا و سیما گفت: پوشش عملیات «وعده صادق» متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین لحظات کاری‌ام بود و لذت‌بخش‌ترین صحنه، حتی لذت‌بخش‌تر از غرش موشک‌ها، فریاد الله اکبر مردم غزه و فلسطین بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از متفاوت‌ترین اتفاقات یک‌سال اخیر، عملیات عظیم وعده صادق بود؛ عملیاتی که دوست و دشمن را انگشت به دهان گذاشت و باید گفت که پوشش رسانه‌ای این اتفاق عظیم، یکی از بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین لحظات کاری خبرنگاران مشغول در این عرصه بوده و خواهد بود؛ بر این اساس یونس شادلو خبرنگار حوزه دفاعی صدا و سیما در گفت‌وگو با ایمنا درباره حال و هوای لحظات مطلع شدن از این عملیات اظهار کرد: از دقایقی پیش از آنکه عملیات وعده صادق به‌صورت رسمی اعلام شود، مردم پرواز پهپادها را در آسمان عراق مشاهده کردند و بر این اساس برای همگی غیرقابل تصور بود که برای اولین بار نیروی هوافضای سپاه به‌جای پرتاب تنهای موشک‌های بالستیک از ۳ برگ برنده خود استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه در وعده صادق شاهد بودیم که یک عملیات ترکیبی رقم خورد و بزرگ‌ترین عملیات موشکی و پهپادی جهان برای اولین بار به وقوع پیوست، ادامه داد: آنچه که در وعده صادق رخ داد خارج از انتظار ما بود البته باید به این نکته نیز توجه داشت که عملیات وعده صادق تنها ۱۰ درصد توانمندی عملیاتی یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران بود.

خبرنگار حوزه دفاعی صدا و سیما تاکید کرد: فیلم‌هایی که لحظه به لحظه از سرزمین‌های اشغالی می‌رسید و از سویی اعلام لحظه به لحظه اخبار و اطلاعیه‌ها غرورآفرین بود و یکی از بهترین صحنه‌هایی که در پوشش اخبار دیدم لحظه‌ای بود که مردم در گلستان شهدای اصفهان بر سر مزار شهید زاهدی جمع شدند و از نزدیکی همان مکان به سمت رژیم صهیونیستی موشک شلیک می‌شد.

شادلو یادآوری می‌کند: زمانی که پایگاه نواتیم مورد هدف قرار گرفت، ما رسانه‌ای‌ها متوجه عظمت کار سپاه شدیم چرا که در بهمن ماه ۱۴۰۲ سپاه پاسداران شبیه‌ساز این پایگاه را زد و از این پایگاه به شدت محافظت می‌شد.

وی در خصوص شرایط حاکم بر خبرنگاران در لحظات پوشش اخبار این عملیات توضیح داد: من و همکارانم از زمانی که عملیات وعده صادق آغاز شد تا ۳ روز، تنها روزی ۲ ساعت می‌خوابیدیم و در تمامی ابعاد در حال پوشش این کار بزرگ بودیم اما از اینکه خوابمان نمی‌برد خستگی نداشتیم و با نهایت توان کار را پیش می‌بردیم و حتی خود همکاران حاضر نبودند برای استراحت بروند و در آن لحظات مانند عملیات نظامی، در جبهه رسانه همانطور کار را پیش می‌بردیم.

خبرنگار حوزه دفاعی صدا و سیما گفت: یکی از لذت‌بخش‌ترین مصاحبه‌هایی که انجام دادم، مصاحبه تاریخی با سرلشکر سلامی و باقری پس از پایان عملیات بود و بر این اساس با تدابیر حفاظتی بسیار شدیدی برای مصاحبه رفتیم، در واقع به هیچ وجه به بیرون دید نداشتیم.

شادلو یادآوری کرد: در نهایت زمانی که مصاحبه به‌روی آنتن رفت و هم‌زمان تمام شبکه‌های جهان تصاویر را به نقل از رسانه ملی زنده منتشر می‌کردند باعث افتخار بود؛ اینکه در این عملیات بزرگ، رسانه ملی با مرجع‌سازی حرفه‌ای خود بار رسانه‌ای جهان را به‌دوش کشید موضوعی جالب بود که خستگی‌ام را از بین برد و احساس می‌کردم در حد سربازی خود مفید بودم.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در ابتدا مدعی شدند ۹۹ درصد پرتابه‌ها را رهگیری کرده‌اند که در ادامه این عدد را اصلاح کردند، اظهار کرد: اینکه هنوز اجازه نداده‌اند که یک خبرنگار مستقل واقعیت را گزارش کند جای سوال دارد چرا که صهیونیست‌ها جزو افرادی هستند که در رسانه حرفه‌ای هستند اما خودشان درک کردند چشمه‌ای از قدرت موشکی و پهپادی ایران را دیده‌اند.

خبرنگار حوزه دفاعی صدا و سیما تاکید کرد: پوشش این اتفاق متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین لحظات کاری‌ام بود و لذت‌بخش‌ترین صحنه حتی لذت‌بخش‌تر از غرش موشک‌ها، فریاد الله اکبر مردم غزه و فلسطین بود؛ بهترین لحظات شبی بود که برای بچه‌های فلسطینی آرام بود و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های ایران جرئت نکردند آن‌ها را به خاک و خون بکشند، شبی بود که پس از چند ماه درگیری مردم غزه و فلسطین بدون ترس خوابیدند و از ته دل دعا کردم که شر این رژیم منحوس زودتر کنده شود البته که خودش با دستان خودش در حال انجام این کار است.

کد خبر 778979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.