مسیر پر فراز و نشیب خبرنگاری کمتر از شهادت در راه حق و حقیقت نیست

شهردار اراک گفت:مسیر پرفراز و نشیب فعالیت خبرنگاران کمتر از جهاد و شهادت در راه حق و حقیقت نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی صبح امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در بازدید از خبرگزاری ایمنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران نقش غیرقابل انکاری در همه تحولات و عرصه‌های مختلف دارند و فرآیند توسعه در جامعه بدون نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه بی معناست.

وی افزود: کار خبرنگاران فوق‌العاده دشوار است و صرفاً عشق و علاقه موجب ماندگاری در این حرفه می‌شود و خبرنگاران از زندگی‌شان می‌گذرند تا لحظات خلق شده در جامعه را ماندگار کنند.

شهردار اراک تصریح کرد: مسیر پرفراز و نشیب فعالیت خبرنگاران کمتر از جهاد و شهادت در راه حق و حقیقت نیست.

محمودی اضافه کرد: انتخاب این روز به عنوان روز خبرنگار توجه به یک مفهوم و آن افق نهایی این موضوع است که شهادت همگام و در کنار فعالیت خبرنگاری است و ما شهادت را یک سعادت می‌دانیم.

شهردار اراک با اشاره به اینکه رسالتی را که خبرنگاران دارند و در حال فعالیت هستند، کمتر از شهادت نیست، گفت: خبرنگاران در حوزه‌های تخصصی باید با نگاه کارشناسی و تخصصی ورود کنند.

محمودی ادامه داد: اگر در بخشی یک خدمت خوب ارائه می‌شود و روابط عمومی آن مجموعه به خوبی نمی‌تواند آن را احصا و اطلاع رسانی کند، خبرنگاران تخصصی می‌توانند به آن بپردازند و آن خدمت را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی عنوان کرد: اخبار ارائه شده در حوزه مدیریت شهری دارای خلأهایی است به همین علت هر گونه اشکال و ایرادی به طور ناخواسته حتی اگر نامرتبط باشد، به شهرداری ربط داده می‌شود.

شهردار اراک اضافه کرد: تشریح و تبیین حوزه‌های مختلف و اختیاراتی که هر دستگاه دارد، توسط یک عامل سوم می‌تواند به افزایش آگاهی عمومی منجر شود.

محمودی با بیان اینکه خبرگزاری تخصصی به عنوان عامل سوم بهتر می‌تواند مشکلات را شناسایی کند و مطالبه گری‌ها را انجام دهد، تاکید کرد: خبرنگاران در خصوص شرح وظایف و اقداماتی که شهرداری‌ها دارند، می‌توانند ورود کنند و مطالبات آنها قطعاً تخصصی خواهد شد.

وی ادامه داد: حس تعلق شهروندی در شهر اراک توسط مردم و هم به نوعی در مسئولین کم است و این حس که شهر متعلق و خانه ماست و بابت فضایی که در آن قرار داریم، هزینه‌های مادی و معنوی شده است و اگر بر روی این حس تعلق کار شود و با روش‌های فرهنگ‌سازی، اطلاع رسانی و آموزشی می‌تواند کمک شایانی به مجموعه شهرداری باشد.

مسیر پر فراز و نشیب خبرنگاری کمتر از شهادت در راه حق و حقیقت نیستمسیر پر فراز و نشیب خبرنگاری کمتر از شهادت در راه حق و حقیقت نیست

کد خبر 778971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.