رئیس جمهور بر ضرورت رسیدگی به مشکلات آب، هوا و فرونشست اصفهان تاکید کرد

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به دیدار رئیس جمهور با نمایندگان استان گفت: سه کلیدواژه آب، هوا و فرونشست اصفهان مهمترین موضوعاتی بود که رئیس جمهور به آنها پرداخت و تاکید کرد که باید آب و هوا را اصلاح کنیم و اعتبارات عمده خود را در این بخش ها صرف کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری اولین جلسه همکاری دولت و اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: همه نمایندگان استان اصفهان در این جلسه حضور داشتند و همگی بالاتفاق بر انسجام مجمع نمایندگان استان و دولت تاکید کردند.

وی افزود: برداشت رئیس جمهور این بود که با ۲۰ نماینده یکدست و منسجم مواجه است که این موضوع عالی‌ترین دستاوردی بود که در ذهن ایشان شکل گرفت.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه به بیان رتبه فلاکت در استان اصفهان پرداختند که بر اساس آمارها اصفهان رتبه اول در کشور را دارد؛ همچنین نمایندگان به طرح موضوع آب پرداختند و در ادامه از ایشان به دلیل مواضعی که تاکنون در خصوص جبهه مقاومت و مسائل منطقه‌ای داشته‌اند، قدردانی کردند.

وی طرح مسائل مربوط به فرهنگیان، بهداشت و درمان، خلق پول، بهره بانکی، توجه به اولویت‌ها را از دیگر نکاتی عنوان کرد که نمایندگان استان به آنها پرداخته بود و گفت: من نیز به عنوان یکی از نمایندگان، از رئیس جمهور حول هفت محور درخواست‌هایی داشتم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: مقام معظم رهبری هفتم مرداد در مراسم تنفیذ اعلام کردند که برجسته‌ترین و مهمترین مسئله روز کشور اقتصاد است و تاکید کردند که یک تحرک اقتصادی حساب شده، قوی و پیگیر مورد نیاز است؛ بر همین اساس در این جلسه از رئیس جمهور خواستم برای این مهم دست به کار شود و برنامه این تحرک جامع، قوی، حساب شده را به مجلس ارائه کند و تاکید کردم که مجلس نیز برای نیل به این هدف کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دومین نکته این بود که باید کشور را طوری جراحی کنیم که آسیبی وارد نشود و درمان نیز صورت پذیرد ضمن آنکه جراحی باید برای کشور مفید واقع شود و تا پایان دولت بتواند پای آن بایستد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص انتخاب استاندار اصفهان از ایشان خواستم کسی را انتخاب کند که کارآمد بوده و توانایی اداره استانی اینچنین را داشته باشد و از ظرفیت نمایندگان در رفع مشکلات استان بهره ببرد.

وی ابراز کرد: نرخ فرونشست زمین در استان به ویژه از شاهین شهر و برخوار تا اصفهان ۱۶.۵ سانتی متر در سال است که تمامی میراث فرهنگی و تاریخی ما را می‌شکند و آسیب‌زا است و لازم است فوراً به آن رسیدگی شود و این چهارمین درخواست من از رئیس جمهور بود.

حاجی دلیگانی در خصوص پنجمین درخواست خود از رئیس جمهور گفت: در این جلسه با تکرار واژه آب، آب، آب توجه رئیس جمهور را به مسئله آب شرب و کشاورزی استان جلب کردم چرا که امروز با کمبود آب شرب مواجهیم و در زمینه کشاورزی هم اصلاً آبی وجود ندارد و کشاورزان برای کسب درآمد چاره‌ای ندارند.

وی در خصوص درخواست‌های دیگر خود عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت اتباع بیگانه در استان اصفهان و نیز دعوت از رئیس جمهور برای اولین سفر استانی به اصفهان از دیگر درخواست‌ها بود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در خصوص جمع بندی و اظهارات رئیس جمهور در این جلسه گفت: رئیس جمهور نیز به طرح مسائل کلی پرداخت و تاکید کرد که چشم‌انداز ترسیم شده و اجرای برنامه هفتم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از مهمترین اقدامات دولت در این چهار سال خواهد بود و باید به مسئولیت خود پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین گفت که تصور می‌کنند همه ایران به ایشان رأی داده‌اند و باید برای همه کار کند البته تاکید کرد که مطالبات و توقعات باید در حد توان دولت باشد؛ دکتر پزشکیان همچنین به واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و عرضه آن با قیمتی نازل اشاره کرد و بر لزوم تدبیر پیرامون این مهم تاکید کرد.

حاجی دلیگانی یادآور شد: در خصوص انتخاب استاندار نیز رئیس جمهور به نمایندگان استان این وعده را داد که همکاری لازم را با آنها انجام دهد و همچنین از نمایندگان خواست تا اگر قصور و اشکالی وجود دارد به ایشان منتقل کنند تا رفع شود.

وی با بیان اینکه سه کلیدواژه آب، هوا و زمین مهمترین موضوعاتی بود که رئیس جمهور به آنها پرداخت، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر لزوم اولویت گذاری کشور در زمینه آب و سایر مسائل زیست محیطی تاکید کرد و گفت که هم در استان اصفهان و هم در دیگر استان‌ها باید آب و هوا را اصلاح کنیم و اعتبارات عمده خود را در این بخش‌ها صرف کنیم.

کد خبر 778907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.