مدیریت زمان، عامل دوری از اضطراب و افزایش مسئولیت‌پذیری کودکان

عضو انجمن روان‌شناسی ایران گفت: آموزش مدیریت زمان به کودکان شامل چندین مرحله و اصول مختلف است که به آن‌ها کمک می‌کند وظایف خود را به موقع انجام دهند، از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنند و در انجام فعالیت‌های خود علاوه بر اینکه عملکرد مطلوبی داشته، از اضطراب و آشفتگی ذهنی به دور باشند.

حدیثه وهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آموزش مهارت مدیریت زمان به کودکان اظهار کرد: مدیریت زمان مهارتی است که به کودکان کمک می‌کند تا وظایف را اولویت‌بندی کنند و آن‌ها را به موقع انجام دهند، این کار به معنی محاسبه دقیق مقدار زمانی است که برای تکمیل یک کار نیاز دارند، همچنین باعث می‌شود که به یک برنامه پایبند باشند و آن را به‌درستی انجام دهند.

وی افزود: از نگاه روانشناسی آموزش مدیریت زمان به کودکان شامل چندین مرحله و اصول مختلف است که به آن‌ها کمک می‌کند وظایف خود را به موقع انجام دهند، از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنند و در انجام فعالیت‌های خود علاوه بر اینکه عملکرد مطلوبی داشته، از اضطراب و آشفتگی ذهنی به دور باشند.

عضو انجمن روان‌شناسی ایران ادامه داد: داشتن یک برنامه روزانه منظم به کودکان کمک می‌کند تا مفهوم زمان را بهتر درک کنند و بدانند که هر فعالیت در چه زمانی باید انجام شود، همچنین استفاده از ساعت‌های دیواری، ساعت مچی یا استفاده از زمان‌سنج تلفن همراه می‌تواند به کودکان کمک کند تا گذر زمان را تجسم کنند و برای فعالیت‌های خود زمان مشخصی اختصاص دهند و از اتلاف زمان جلوگیری کنند.

وهابی عنوان کرد: به کودکان بیاموزید که وظایف بزرگ را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنند و برای هر مرحله یک زمان مشخص تعیین کنند، این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند زمان خود را مدیریت کنند و از انجام وظایف بزرگ‌تر هراس نداشته باشند، بنابراین مدیریت زمان می‌تواند بر افزایش مسئولیت‌پذیری کودکان تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: کودکان را تشویق کنید تا فهرست کارها و وظایف خود را بنویسند، زیرا این کار به آن‌ها کمک می‌کنند تا وظایف خود را اولویت‌بندی کنند و در ابتدا به کارهای مهم‌تر بپردازند و بتوانند از زمان خود استفاده بهینه‌تری داشته باشند، همچنین می‌توانید با ایجاد رقابت‌های دوستانه، کودکان را تشویق کنید تا زمان انجام وظایف خود را بهبود بخشند.

کد خبر 778891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.