از وضعیت پایدار بازار دارویی تا توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور

ایمنا از وضعیت پایدار بازار دارویی کشور، افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح، توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور، کسب اولین مدال کاروان ایران در مسابقات المپیک و باطل شدن شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ وضعیت پایدار بازار دارویی کشور می‌رویم، در ادامه نیز افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح مطرح شده است، همچنین توقف آهنگ رشد اعتیاد در کشور، کسب اولین مدال کاروان ایران در مسابقات المپیک و باطل شدن شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

وضعیت پایدار بازار دارویی کشور / ارز دارو نیازمند نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه

وضعیت پایدار بازار دارویی کشور / ‏‬ ۹۹ درصد بازار دارویی کشور تولید داخل است

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره کمبودهای دارویی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار دارویی کشور پایدار است، اما لازم است جهت تأمین به موقع دارو، وضعیت تأمین ارز دارو نیز پایدار باشد، این در حالی است که در چند ماه اخیر مقداری تأمین نقدینگی دارو ناپایدار شده است.

وی با اشاره به تغییرات جدید مدیریتی در سازمان برنامه و بودجه، نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به سازمان غذا و دارو را خواستار شد و با اشاره به عملکرد طرح دارویار در حدود بیش از دو سال اجرای این طرح افزود: برای سال جاری ۱۲۶ همت (هزار میلیارد تومان) برای دارویار درخواست بودجه داشتیم که ۷۵ همت آن مصوب شد، در حال حاضر و با گذشته حدود پنج ماه از سال، حدود ۱۵ همت این مبلغ به سازمان غذا و دارو تحویل شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو به پروانه‌های IRC دارو و تجهیزات پزشکی اشاره و تصریح کرد: به لحاظ عددی حدود ۹۹ درصد بازار دارویی کشور تولید داخل و یک درصد وارداتی است، همچنین به لحاظ ریالی ۸۲ درصد بازار دارویی تولید داخل و ۱۸ درصد وارداتی است.

محمدی گفت: در مجموع تورم حوزه سلامت در مقایسه با سایر حوزه‌ها منطقی است و به هیچ وجه بالاتر نیست و حتی تورم حوزه سلامت در سال گذشته بسیار کمتر از سایر حوزه‌ها است.

۴.۵ میلیون نفر راهی کربلا می‌شوند/ افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح

۴.۵ میلیون نفر راهی کربلا می‌شوند / افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه بی‌درنگ بعد از پایان راهپیمایی اربعین سال گذشته، جلسات هماهنگی ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ را آغاز کردیم، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۴ جلسه برگزار کردیم، دو جلسه با حضور محمدرضا مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و یکی از جلسات نیز با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد.

وی افزود: کمیته‌های نوزده‌گانه ستاد مرکزی، جلسات زیادی را برگزار کردند، چندین جلسه نیز با ستاد اربعین عراق برگزار شد، همچنین برای هماهنگی بیشتر، با وزارت کشور عراق، به‌طور دائم در حال گفت‌وگو بودیم، وزرای کشور ایران و عراق نیز به‌طور مستمر از مرزهای مختلف بازدید داشتند و نسبت به برطرف کردن کاستی‌ها اقدام می‌کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مجموعه اقدامات و هماهنگی‌های انجام‌شده برای تسهیل در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ را بیشتر از سال‌های گذشته دانست و افزود: برآورد ما این است که اربعین سال جاری نیز در ایران و هم در عراق، بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

میراحمدی اظهار داشت: سفیر ما در عراق تعداد زائران اربعین سال جاری را ده‌ها میلیون نفر تخمین زده است، در کشور ما نیز برآورد در حدود ۴.۵ میلیون نفر زائر است؛ میزان ثبت‌نام در سامانه سماح نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و بیش از ۱.۵ میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

آهنگ رشد اعتیاد در کشور کنترل و متوقف شده است

آهنگ رشد اعتیاد در کشور کنترل و متوقف شده است

ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بسیج مستضعفین با هدف راه اندازی پنج مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر و نیز کیفی‌سازی عملکرد مراکز و مانایی درمان بهبود یافتگان تفاهم‌نامه همکاری جدید امضا کردند.

اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع مواد مخدر امروزه در دنیا یکی از بزرگترین آسیب‌ها برای دولت‌ها و کشورها محسوب می‌شود و تمام کشورهای دنیا به گونه‌ای درگیر این چالش و آسیب بزرگ هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دنیا در خط مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و با اقدامات کشور و تمام ارکان نظام که وارد این عرصه شده‌اند، آمارهای موجود نشان می‌دهد که آهنگ رشد اعتیاد در کشور کنترل و متوقف شده است و این شروع خوبی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: چهار حوزه مقابله، درمان، توانمندسازی و پیشگیری را در ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌کنیم و در این حوزه‌ها همکاری خوبی را از سوی سپاه و بسیج شاهد هستیم.

وی با اشاره به همکاری‌های بسیج مستضعفان در حوزه مقابله با مواد مخدر بیان کرد: از زمان انعقاد نخستین تفاهم نامه تاکنون، ۱۰ مرکز نگهداری، درمان و توانمندسازی در استان‌های تهران، قم، مازندران، اصفهان، فارس، کرمان، همدان، لرستان، مرکزی و خوزستان راه اندازی شده و ایجاد دو مرکز در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است.

مؤمنی تصریح کرد: داشتن انگیزه و اعتقاد و اقدام جهادی موجب شده این اردوگاه‌ها از عملکرد و کارکرد خوبی برخوردار باشند، حفظ ارتباط با بهبود یافتگان بعد از ترخیص نیز باعث مانایی بیشتر در درمان شده است.

میرزازاده برنز المپیک را صید کرد/ اولین مدال کاروان ایران کسب شد

میرزازاده برنز المپیک را صید کرد / اولین مدال کاروان ایران کسب شد

امین میرزازاده نماینده کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، در کشتی سوم خود در رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم برابر صباح شریعتی حریف ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجانی خود قرار گرفت که در یک جدال حساس و جذاب با اجرای بارانداز و حملات پی‌درپی موفق شد با نتیجه چهار بر صفر حریف خود را شکست دهد و برنز المپیک را برای خود ثبت کند.

وی در کشتی شانس مجدد با حریفی از کره مبارزه کرد و مقتدرانه در یک کشتی یک‌طرفه با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید تا در یک قدمی مدال برنز المپیک قرار بگیرد.

میرزازاده دور اول مقابل آدامکون از آمریکا روش تشک رفت و موفق شد با اجرای باراندازی دیدنی با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد و راهی مرحله بعد شود، وی در کشتی دوم با میخایین لوپز دارنده چهار مدال طلای المپیک از کوبا و معروف به غول روی تشک رفت.

نماینده کشورمان در مقابل غول کوبایی با نتیجه سه بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور لوپز در فینال در جدول شانس مجدد روی تشک رفت، در پایان این دیدار حریف میرزازاده از دنیای کشتی خداحافظی کرد و میرزازاده او را بر روی دوش خود در دور زمین چرخاند.

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

یدالله اسمعیلی‌فرد، مدیرکل هیئت عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری با اشاره به باطل شدن بند ۲ ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو شورای رقابت در خصوص شرایط متقاضیان دریافت خودرو اظهار کرد: تعیین شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت است و متقاضیان برای دریافت خودرو نیاز به گواهینامه ندارند.

وی افزود: ماده ۹۲ دیوان عدالت اداری بیان می‌کند که اگر مصوبه‌ای در هیئت عمومی باطل شد مرجع طرف شکایت یا سایر دستگاه‌ها مکلف‌اند که مفاد آن رأی را در دستورات و اقدامات و تصمیم‌گیری‌های بعدی خود رعایت کنند، اگر مصوبه‌ای خلاف آن صادر کنند بدون آنکه در هیئت‌های تخصصی وارد شود با دعوت نماینده طرف شکایت در هیئت عمومی مطرح می‌شود و از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

مدیرکل هیئت عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری ادامه داد: امروز مصوبه بند ۲ ماده ۴ این دستورالعمل ۶۳۳ شورای رقابت مطرح شد و این مصوبه بیان می‌داشت که برای خرید خودرو، متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد به دلیل آنکه هیئت عمومی در رأی قبلی بیان کرده بود که داشتن گواهی‌نامه رانندگی یک نوع قانون گذاری است و شورای رقابت چنین اختیاری و نداشته و ندارد و به این جهت اگر قرار است که حقوقی هم محدود شود قانون گذار حقوق را محدود می‌کند تا دسترسی افراد را به بازار خودرو محدود کند، این محدودیت در مقررات قانونی وجود نداشت و هیئت عمومی هم این رو از اختیارات شورای رقابت ندانست.

اسمعیلی‌فرد گفت: تاریخ تصویب امروز باطل شد، این بدین معنی است که افرادی که از تاریخ تصویب مصوبه با این شرط نتوانستند مراجعه کنند و خودرو را دریافت کنند با این رأی دیوان عالی می‌توانند مراجعه کنند و اگر سایر شرایط را داشته باشند می‌توانند متقاضی خرید خودرو باشند و خودرو را دریافت کنند.

کد خبر 778880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.