استفاده از ظرفیت بورس برای خریدهای به‌صرفه در شهرداری قم

مدیرکل مالی شهرداری قم گفت: شهرداری قم برای خریدهای به‌صرفه و با روند قانونی کوتاه‌تر به دنبال بورس کشور رفته و در این عرصه موفق بوده است.

رضا درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در راستای کاهش هزینه‌های شهر و اداره ارزان‌تر شهر باید به «فرهنگ سازی» توجه ویژه ای شود، اظهار کرد: بسیاری از امور مربوط به نظافت شهری اگر با مشارکت مردم انجام شود و فرهنگ شهروندی ارتقا یابد، قابل مکانیزه سازی و حذف نیروی انسانی و در نتیجه کاهش هزینه است.

وی افزود: باید به مردم آموزش داد که همکاری با شهرداری برای نگهداری از شهر و تمیزی آن وظیفه همه است و صرف دادن عوارض به شهرداری این وظیفه از کسی ساقط نمی‌شود.

مدیرکل مالی شهرداری قم اضافه کرد: مسئله فرهنگ‌سازی در حیطه مدیریت شهری ارتباط مستقیمی با مدیریت مالی این مجموعه دارد و با توجه به کلان‌روندهای مالی و اقتصادی، شهرها باید هزینه‌های جاری و نگهداری خود را کاهش دهند تا در آینده دچار مشکلات جدی نشوند.

درودگر در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری برای خرید برخی اقلام به سراغ بورس رفته است، تصریح کرد: یکی از دلایل اینکه شهرداری برای خرید به بورس مراجعه کرده قیمت‌های مناسب‌تر در بورس است.

وی با اشاره به اینکه خرید از بورس تشریفات زیادی ندارد گفت: در خریدهای مستقیم تشریفات مالی بخشی از توان و وقت مجموعه را می‌گیرد اما با خرید از بورس می‌توان بدون سقف و با سرعت بیشتری اموری مانند خرید میلگرد و سیمان را پیش برد.

کد خبر 778834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.