استارت کسب مدال زده شد

در یازدهمین روز از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمایندگان کشورمان در رشته کشتی فرنگی موفق شدند با کسب یک برنز و یک جدال برای طلای المپیک، استارت مدال گرفتن ایران را بزنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان روز گذشته _سه‌شنبه شانزدهم مرداد_ در یازدهمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط نمایندگان کشورمان مسابقاتی را پشت‌سر گذاشته‌اند که در ادامه عملکرد و نتایج آن‌ها را می‌خوانید.

استارت کسب مدال زده شد

رضا علیپور در سنگ‌نوردی سرعت به مصاف مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان پنج ثانیه و ۱۸ صدم‌ثانیه را به خود اختصاص داد.

در دومین رقابت علیپور با زمان پنج ثانیه و شش صدم‌ثانیه سریع‌تر از حریف قزاقستانی صعود کرد و در مجموع در رده ششم ایستاد.

وی در مرحله حذفی به رقابت با حریف نیوزلندی رفت و زمان پنج ثانیه و ۲۶ صدم‌ثانیه را به خود اختصاص داد و حریفش با شش صدم‌ثانیه رکورد بهتری را ثبت کرد.

در پایان رضا علیپور با وجود شکست مقابل نیوزلند، به دلیل رکورد بهتر در میان بازنده‌ها به‌عنوان نفر هشتم صعود کرد.

نمایندگان اندونزی، قزاقستانی و آمریکا به ترتیب اول تا سوم شدند، همچنین در مرحله حذفی واتسون سنگ‌نورد آمریکایی با چهار ثانیه و ۷۵ صدم‌ثانیه رکورد المپیک را شکست. رقابت مرحله نهایی فردا برگزار می‌شود.

استارت کسب مدال زده شد

در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مهدی محسن‌نژاد نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر رفت و ۹ بر صفر پیروز شد.

در دور بعد مقابل کنیچیرو فومیتا از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این حریف ژاپنی در دیدار فینال، محسن‌نژاد به گروه شانس مجدد رفت.

وی در شانس مجدد به مصاف کوین رودریگوئز دی آرماس از کوبا رفت و با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شد.

محسن‌نژاد در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان رفت و سه بر یک نتیجه را واگذار کرد.

استارت کسب مدال زده شد

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر یک جوزف راو از آمریکا را شکست داد.

وی در دور بعد به مصاف ژوژوپبکوف از قرقیزستان رفت و با نتیجه هشت بر صفر پیروز و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

ساروی در این مرحله با برتری شش بر صفر مقابل محمد گبر از مصر فینالیست شد و نخستین مدال کاروان ایران را قطعی کرد.

آرتور الکسانیان از ارمنستان حریف امروز ساروی در فینال است.

استارت کسب مدال زده شد

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت با توجه به کسب امتیاز آخر راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه سه بر صفر مغلوب مالخاز آمویان از ارمنستان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه سه بر یک مقابل حریف ژاپنی از گردونه مسابقات کنار رفت.

استارت کسب مدال زده شد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی امین میرزازاده دور اول مقابل آدامکون از آمریکا روش تشک رفت و موفق شد با اجرای باراندازی دیدنی با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد و راهی مرحله بعد شود. وی در کشتی دوم با میخایین لوپز دارنده چهار مدال طلای المپیک از کوبا و معروف به غول روی تشک رفت.

نماینده کشورمان در مقابل غول کوبایی با نتیجه سه بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور لوپز در فینال در جدول شانس مجدد روی تشک رفت.

وی در کشتی شانس مجدد با حریفی از کره مبارزه کرد و مقتدرانه در یک کشتی یک‌طرفه با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید تا در یک قدمی مدال برنز المپیک قرار بگیرد.

میرزازاده در دیدار رده‌بندی چهار بر صفر صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان را شکست داد و صاحب مدال برنز المپیک شد.

کد خبر 778792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.