سپاهان یک- شباب الاهلی ۴/ جای این تیم در لیگ نخبگان نبود

تیم فوتبال سپاهان با شکست پرگل مقابل تیم اماراتی در همان گام اول از صعود به رقابت‌های لیگ نخبگان بازماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب دیدار پلی آف لیگ نخبگان آسیا، امروز سه‌شنبه _شانزدهم مرداد_ از ساعت ۱۹:۴۵ تیم‌های سپاهان و شباب الاهلی امارات در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

مرحله نخست پلی آف لیگ نخبگان آسیا

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و شباب الاهلی امارات

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر:

نزدیک به ۶۰ هزار نفر

گل‌ها:

محمد مهدی محبی (دقیقه ۴۴) برای سپاهان
سردار آزمون (دقیقه ۶۲)، یحیی الغسانی (دقایق ۱۰۱ و ۲+۱۲۰) و یوری سزار (دقیقه ۱۰۹) برای شباب الاهلی

اخطار:

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۲۱) از سپاهان

اخطار: آریا یوسفی (دقیقه ۱+۴۵) از سپاهان

اخطار: رضا اسدی (دقیقه ۶+۹۰)

سپاهان: پیام نیازمند، حسین گودرزی، امین حزباوی، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی، محمدمهدی محبی، محمدجواد آقایی‌پور و کاوه رضایی.

سرمربی: ژوزه مورایس

شباب الاهلی: حسن حمزه، بوگدان پلانیچ، رنان ویکتور، لیما، کائونان، لوکا میلیووجویچ، عید خمیس، بدر ناصر، یحیی الغسانی، بالا گیلهرمه و برنو لموس کاسکاردو

سرمربی: پائولو سوسا

داور وسط: کیم جونگ هیوک

شرح بازی:

سپاهان در اولین بازی فصل خود در میانه تابستان تیم شباب الاهلی امارات را در پیش داشت، تیمی که به لطف ستاره‌های خارجی خود قدرتمند به نظر می‌رسید. بازی در نیمه نخست آنطور که سپاهان دوست داشت پیش رفت، شاگردان مورایس که فشرده و کمی دفاعی بازی می‌کردند چشم به حملات سریع داشتند اما مدافعان شباب الاهلی هوشیارتر از آن بودند که روی پاس‌های بلند جا بمانند تا توپ به کاوه رضایی برسد. در اواخر نیمه نخست اما روی یک توپ ربایی از سوی دابو و ضربه محبی که به لطف چمن بد ورزشگاه نقش جهان تغییر مسیر داد و به گل تبدیل شد پیش افتاد تا برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم اما نشانی از آن سپاهان نیمه نخست نبود و این شباب الاهلی بود که شاید از لحاظ بدنی و البته پربارتر بودن نیمکتش گوی رقابت را از سپاهان ربود. تنها یک دقیقه پس از سه تعویض همزمان سرمربی شباب الاهلی، این سردار آزمون، مهاجم ایرانی شباب الاهلی بود که کار را به تساوی کشاند. در ادامه تعویض‌های مورایس تأثیر مثبتی روی عملکرد تیم نگذاشت و حتی می‌توان گفت حضور اسدی و شکاری به عنوان یار تعویضی تأثیر منفی هم روی عملکرد کلی تیم گذاشته بود.

سپاهان اگر خوش شانس بود در آخرین دقایق بازی در وقت قانونی روی دو موقعیت متوالی که توسط لیموچی و حزباوی به دست آورد بازی را به نفع خود به پایان می‌رساند اما اینطور نشد تا در وقت‌های اضافه اشتباه وحدت حنانوف و پیام نیازمند گل دوم را به شباب الاهلی هدیه کند.

نیمکت خالی از بازیکن تأثیرگذار باعث شد سپاهان در وقت‌های باقیمانده نه تنها شانسی برای زدن گل تساوی نداشته باشد، بلکه دو گل دیگر هم روی ضد حمله بخورد تا حذف نماینده ایران از لیگ نخبگان آسیا تلخ‌تر شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۴- سپاهان) - روی یک توپ گیری توسط دابو، توپ در پشت محوطه جریمه شباب الاهلی با پاس یوسفی به محبی رسید تا او با پای چپ شوت محکمی به سمت دروازه شلیک کند و توپ پس از برخورد به زمین و تغییر مسیر جزئی وارد دروازه مهمان شود.

۱-۱ (دقیقه ۶۲- شباب الاهلی) - روی غفلت بازیکنان سپاهان و یک ضد حمله سریع از سوی شباب الاهلی توپ روی یک ارسال از سمت چپ به سردار آزمون رسید تا او تنها چند ثانیه پس از ورود به زمین دروازه سپاهان را باز کند.

۲-۱ (دقیقه ۱۰۱- شباب الاهلی) - در حالی که توپ در خط دفاعی سپاهان در اختیار حنانوف بود، او با پاس رو به عقب اشتباه به نیازمند زمینه ساز اشتباه او در کنترل توپ شد تا توپ جلوی دروازه خالی به یحیی الغسانی برسد و گل دوم تیم مهمان به راحتی به ثمر برسد.

۳-۱ (دقیقه ۱۰۹- شباب الاهلی) - روی یک ضد حمله یوری سزار با از پیش رو برداشتن وحدت حنانوف با دروازه بان سپاهان تک به تک شد تا با یک ضربه ساده گل سوم را هم به ثمر برساند.

۴-۱ (دقیقه ۱۱۸- شباب الاهلی) - باز هم روی یک ضد حمله این بار توپ ارسالی از سمت راست با ضربه الغسانی به گل چهارم تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه یک- اشتباه مدافعان شباب الاهلی منجر شد توپ در میانه‌های میدان به کاوه رضایی برسد تا او که از پیش آمدن دروازه بان آگاهی داشت، به قصد گلزنی دروازه مهمان را هدف قرار دهد اما توپ در نهایت از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳- روی ناهماهنگی مدافعان سپاهان توپ به بالا گیلهرمه رسید و او در موقعیتی چسبیده به محوطه جریمه سپاهان شانس خود را با ضربه‌ای فنی امتحان کرد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- ضربه ایستگاهی کاوه رضایی از فاصله‌ای تقریباً ۴۰ متری با اختلافی کم از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲- روی یک حمله از سمت راست، توپ در موقعیتی خطرناک در پشت محوطه جریمه به گیلهرمه رسید اما ضربه چیپ او از بالای دروازه نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶- شوت از راه دور سانتوس کائونان از کنار دروازه سپاهان با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴- روی یک پاس در عمق در سمت راست محوطه جریمه شباب الاهلی، توپ به حردانی که نفوذ کرده بود رسید اما پس از کنترل، توپ از پای او فاصله گرفت تا ضربه او بی کیفیت شود و دروازه بان توپ را به راحتی جمع کند.

دقیقه ۲+۹۰- روی یک ارسال از سمت راست، توپ در تیر دور در موقعیتی بسیار عالی به لیموچی رسید اما کنترل و ضربه نهایی او به گل تبدیل نشد تا موقعیت طلایی سپاهان در آخرین دقایق بازی از دست برود.

دقیقه ۴+۹۰- کرنر ارسالی محمد کریمی در میانه محوطه جریمه با ضربه سر حزباوی همراه شد اما توپ با برخورد به تیر دروازه به گل برتری سپاهان تبدیل نشد.

دقیقه ۹۳- کرنر ارسالی محمد کریمی پس از دفع اشتباه دروازه بان شباب الاهلی، با ضربه گودرزی همراه شد اما مدافعان توپ را از روی خط دروازه با ضربه سر بیرون کشیدند.

اتفاق ویژه:

بهترین بازیکن:

یحیی الغسانی با به ثمر رساندن دو گل از خوب‌های بازی بود اما نباید از نقش فدریکو کارتابیا گذشت که از زمان حضور در زمین ورق را به سود نماینده امارات چرخاند.

کد خبر 778730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داودکاظمی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    گزارشگرچقدربی منطق وجانبدارانه گارش می عل الخصوص که تکرارمی کرداین تیم درحدسپاهان نیست؟ باکدوم منطق چنین کلماتی رو بکارمیبری آخه