از اصلاح الگوی فرزندآوری با الگوی ۴ فرزند در خانواده تا نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

ایمنا از اصلاح الگوی فرزندآوری با الگوی ۴ فرزند در خانواده، روزی برای رونمایی دستاوردهای مهم زیست‌بوم اوان کودکی، نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، صدور کارت سوخت برای خودروهای وارداتی و اعزام‏ تیم‌های امدادی و خودروهای نجات برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ اصلاح الگوی فرزندآوری با الگوی ۴ فرزند در خانواده می‌رویم، در ادامه نیز روزی برای رونمایی دستاوردهای مهم زیست‌بوم اوان کودکی مطرح شده است، همچنین نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳، صدور کارت سوخت برای خودروهای وارداتی و اعزام‏ تیم‌های امدادی و خودروهای نجات برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

اصلاح الگوی فرزندآوری با الگوی ۴ فرزند در خانواده

اصلاح الگوی فرزندآوری با الگوی ۴ فرزند در خانواده

صالح قاسمی، دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور درباره تأثیر سبک زندگی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: بیش از ۴۷ عامل و متغیر در میزان جمعیت مؤثر است و به تعبیری مسئله جمعیت، مسئله‌ای چند متغیره بوده که از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است، هنگامی که بیان می‌کنیم موضوع جمعیت جوامع دارای چندین عامل است، یعنی درواقع به عواملی توجه کمتری داشته‌ایم و نسبت به آن غافل بودیم.

وی با بیان اینکه بخشی از این متغیرها در حوزه اقتصاد خانواده و جامعه تعریف می‌شود، افزود: بعضی از عوامل مؤثر در فرزندآوری ریشه در عوامل اقتصادی همچون رکود اقتصادی، تورم یا گران شدن فرایند فرزندآوری است، اما بخش عظیمی از این عوامل مربوط به حوزه فرهنگ، نگرش و سبک زندگی است، درواقع از نظر ارزش‌گذاری اجتماعی و فرهنگ مطلوب دچار تغییراتی شدیم و این امر بر الگوی فرزندآوری تأثیراتی داشته است.

مشاور جمعیت سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره اصلاح الگوی فرزندآوری ادامه داد: برخلاف تصور عده‌ای از افراد منظور از اصلاح الگوی فرزندآوری این نیست که بخواهیم به الگوی فرزندآوری دهه‌های گذشته روی بیاوریم، بلکه امروزه الگویی مدنظر است که شاخص‌های فرزندآوری را اصلاح می‌کند و قابل تطبیق با سبک زندگی امروزی است، همچنین این الگو دور از دسترس و طرحی انتزاعی نیست.

قاسمی با بیان جزئیات طرح اصلاح الگوی فرزندآوری عنوان کرد: الگوی چهار فرزندی در خانواده‌ها الگوی مدنظر برای فرزندآوری است، منافع این الگو پیش از جامعه برای خانواده خواهد بود و در صورت پذیرش به‌عنوان الگوی جامع کشور می‌تواند موجب رفع بسیاری از مسائل کشور و خانواده، افزایش کیفیت تربیت فرزندان، تضمین کیفیت زندگی و کیفیت روابط عاطفی اعضای خانواده شود.

روزی برای رونمایی دستاوردهای مهم زیست‌بوم اوان کودکی

روزی برای رونمایی دستاوردهای مهم زیست‌بوم اوان کودکی

مهیار ترکمان، روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که بعد از مدت‌ها در زمینه زیست‌بوم اوان کودکی به ثمر رسیده «آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» است که در سال ۱۴۰۳ توسط هیئت وزیران ابلاغ شد و نشست اجرایی‌سازی آئین‌نامه مذکور، در اختتامیه گام سوم یارستان کودکستان برگزار و از این آئین‌نامه به‌صورت عمومی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: اختتامیه سومین گام یارستان کودکستان و نمایشگاه دستاوردهای این سازمان، همچنین اختتامیه نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» در تاریخ هفدهم مرداد ۱۴۰۳ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران (واقع در خیابان حجاب) برگزار خواهد شد.

روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای سه سال گذشته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و هم‌افزایی محصولات یارستان کودکستان، اعلام برگزیدگان، تقدیر و اعطای جوایز از برگزیدگان سومین گام یارستان کودکستان و برترین‌های حوزه خبر اوان کودکی، نشست‌های تخصصی در حوزه اوان کودکی با حضور کارشناسان و متخصصان، معرفی و رونمایی از نشان اعتماد توتک، نشست‌های تخصصی شبکه‌سازی یارستان مردمی کودک و نمایشگاه صد سال گذشته کودکی ایران (بازنمایی و مرور تاریخچه کودکی در ایران در طول یک قرن گذشته) از برنامه‌های مختلف این رویداد است.

نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ + my.sanjesh.org

نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

نمره‌کل و نمرات خام این آزمون هم اکنون در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org در دسترس است و داوطلبان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه یاد شده، نمره کل و نمرات خام خود را مشاهده کنند.

تمام داوطلبان کنکور پس از اتمام ثبت نام در آزمون در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشند، شماره پرونده ۸ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی را دریافت خواهند کرد، که به کمک آن می‌توانند نتایج خود را مشاهده کنند؛ اگر به شماره پرونده کنکور دسترسی نداشته باشید، می‌توان از طریق کد ملی و به کمک سامانه پاسخگویی و رمز سنجش، آن را بازیابی کرد.

صدور کارت سوخت برای خودروهای وارداتی

صدور کارت سوخت برای خودروهای وارداتی

علی‌اکبر عامری، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص کارت سوخت خودروهای وارداتی اظهار کرد: با توجه به آخرین سهمیه بندی بنزین، کلیه خودروهای بنزینی دارای پلاک ملی کشور امکان ثبت درخواست کارت سوخت را داشته و سهمیه ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: قاعدتاً خودروهای وارداتی نیز در صورت داشتن پلاک و تأیید توسط فراجا از این امکان برخوردار هستند.

گفتنی است؛ در گذشته ارائه سهمیه سوخت به خودروهای وارداتی با حجم موتورهای خاص و با محدودیت صورت می‌گرفت.

تیم‌های امدادی و خودروهای نجات برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اعزام شدند

اعزام‏ تیم‌های امدادی و خودروهای نجات برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: آئین اعزام تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مناطق مرزی برای خدمت رسانی در عملیات اربعین در حال برگزاری است.

وی افزود: آمبولانس‌ها و خودروهای نجات نیز به مناطق مرزی و کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران اعزام شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در مراسم اعزام تیم‌های امدادی برای خدمت رسانی به زائران اربعین خاطرنشان کرد: مسئولیت امداد و نجات، بهداشت و درمان در کشور عراق به عهده جمعیت هلال‌احمر است.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ خودرو نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و وسایل نقلیه‌ای که در اختیار جمعیت هلال‌احمر است به سمت مرز مهران حرکت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده تیم‌های امدادی، خودروها در مکان‌های مورد نظر مستقر می‌شوند، بنابراین در محورهای مواصلاتی که هر ۶۰ کیلومتر در نظر گرفته شده یک پایگاه امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر است.

کد خبر 778610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.