فیبر نوری به آبیک و بویین‌زهرا قزوین رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از آغاز واگذاری اشتراک اینترنت فیبر نوری به شهروندان آبیک و بویین‌زهرا خبر داد.

حجت‌اله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اتمام پروژه حفاری و داکت‌گذاری طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بویین‌زهرا و آبیک خبر داد و اظهار کرد: مردم می‌توانند نسبت به ثبت نام جهت استفاده از امکانات اینترنت پرسرعت و با کیفیت بر بستر فیبر نوری اقدام کنند.

وی افزود: پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها از زمستان سال گذشته و با تأمین بودجه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور شاتل و ایرانسل در شهرهای استان قزوین آغاز شد و تا کنون ۵ شهر استان آماده واگذاری اینترنت به هم استانی‌ها می‌باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: در شهر قزوین نیز با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور ۱۴۰۲ این طرح مهم آغاز شد که تا کنون با حدود ۳۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

امینی اضافه کرد: با انعقاد تفاهم بین شهرداران ۲۸ شهر استان با اپراتور شاتل و ایرانسل به عنوان مجری طرح در استان، تمامی شهرهای استان تا پایان سال ۱۴۰۴ می‌بایست به اینترنت پرسرعت فیبر نوری متصل گردند، امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولین استان و تلاش اپراتورهای فعال در استان، این طرح مهم را سریع‌تر و با کیفیت مطلوب در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

وی تاکید کرد: به دلیل گرانی تجهیزات و به صرفه نبودن اجرای اینگونه طرح‌ها برای اپراتورها با برنامه‌ریزی انجام شده، تمامی هزینه‌های عملیاتی این طرح از جانب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و از بودجه دولتی تأمین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: تنها مبلغ اشتراک اینترنت توسط متقاضیان پرداخت می‌شود تا مردم استان و کسب‌وکارها با استفاده از اینترنت پرسرعت بتوانند به فعالیت‌ها و کسب و کار خود در جهت رشد تولید و ارتقای سطح دانش و همچنین پیشرفت در مسیر توسعه کشور کمک کنند.

کد خبر 778604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.