۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
تداوم هوای گرم و مرطوب در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از استقرار جوی غالبا پایدار و هوای گرم و مرطوب تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت، شرایط دریای خزر برای فعالیت‌های مرتبط با دریانوردی، گردشگری و شنا مناسب است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: امروز لوشان با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر گیلان بود در حالی که صبح امروز دیلمان با ثبت دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین هوا را بین ایستگاه‌های هواشناسی استان به خود اختصاص داد و دمای هوای رشت بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا روز چهارشنبه جاری در گیلان است و فردا (سه شنبه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد (پاره‌ای نواحی موقتی شدید) پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نیز در استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد (پاره‌ای نواحی موقتی شدید)، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت احتمال گسیل گرد و خاک دور از انتظار نیست، تصریح کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه جاری، شرایط دریای خزر برای فعالیت‌های مرتبط دریانوردی، گردشگری و شنا مناسب است.

وی گفت: طی روزهای پایانی هفته، با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، کاهش نسبی دما، گاهی وزش باد (پاره نواحی موقتی شدید)، بعضی مناطق رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ مهیا است.

کد خبر 778430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.