۹۰ درصد تجهیزات آتش‌نشانی اراک به‌روزرسانی شده است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نزدیک به ۹۰ درصد تجهیزات آتش‌نشانی این شهر به‌روزرسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز _دوشنبه پانزدهم مرداد_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: شورای ششم اهتمام ویژه‌ای برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی داشته و در بحث خرید نردبان آتش‌نشانی بسیار جدی پای کار بود تا این موضوع محقق شد.

وی افزود: پروژه آفتاب به عنوان نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در شهر اراک قلمداد می‌شد، اما با درایت شهردار و عوامل اجرایی شهرداری و تلاشی که برای انجام این پروژه صورت گرفت، به زودی شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد هستیم که شهرداری اراک به عنوان آغازکننده استفاده از اتوبوس‌های برقی انجام وظیفه کرده و این بار هم با درایت شهردار این مهم محقق شد.

قربانی ادامه داد: برخی از استان‌های دیگر برای نحوه بکارگیری اتوبوس برقی به شهر ما مراجعه می‌کردند و از کیفیت این کار ارزشمند استفاده می‌کردند.

وی از خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر در این دوره شورا خبر داد و گفت: حدود ۷۰ دستگاه ون و ۳۰ دستگاه میدل باس تهیه شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های سراسر کشور برای این خرید این تجهیزات، شهر اراک در این زمینه پیشتاز بوده است.

قربانی افزود: در دوره ششم سه زیر گذر و تقاطع غیر همسطح که یکی از آن‌ها مربوط به میدان حضرت امام است و یک بزرگراه به آن منتهی می‌شود و استفاده ملی از آن صورت می‌گیرد، افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش شبانه‌روزی شهرداری اراک این طرح‌ها بیش از هشت ماه زودتر از زمان بندی تعیین شده زیر بار ترافیک رفت، گفت: در این دوره از مدیریت شهری بالای ۱۰ زمین چمن در سطح شهر احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: همچنین در زمینه مجهز شدن معابر شهر به دوربین‌های حمل و نقل عمومی اتفاق خوبی به وقوع پیوسته است و شاهد مکانیزه شدن رصد ترافیک توسط دستگاه‌های نظارتی هستیم و آن نظمی که به دنبال آن بودیم در حال انجام است و این مهم ثمره تلاش همکاران ما در شورا و شهرداری است.

قربانی اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد از اقدامات فرهنگی که در سطح شهر انجام شده توسط همکاری و مساعدت سازمان فرهنگی شهرداری اراک بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده که مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری در این دوره است.

به گزارش ایمنا، انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اراک به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر و همچنین برای نتیجه‌گیری واحد مجدد به تعویق افتاد.

شنبه هفته آینده، جلسه هم‌اندیشی و جمع‌بندی بین اعضای شورا تشکیل و روز دوشنبه در صحن رسمی شورا، تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اراک انجام خواهد شد.

کد خبر 778419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.