ضرورت توجه به تأمین استقلال مالی و ارتقای توان معیشت زندگی زنان سرپرست خانوار روستایی

مدیرعامل بنیاد خیریه سپهر از تاسیس یکصدوچهل‌وششمین صندوق اعطای اعتبارات خرد برای کارآفرینی بانوان روستایی خبر داد و گفت: این ابتکار عمل بنیاد خیریه سپهر، گام مؤثری در تأمین استقلال مالی و ارتقای توان معیشت زندگی همراه با حفظ و ارتقای کرامت زنان سرپرست خانوار روستایی است.

سیدمرتضی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بنیاد خیریه سپهر، یکصدوچهل‌وششمین صندوق اعطای اعتبارات خرد برای کارآفرینی بانوان روستایی را در روستای گُل‌میر از توابع شهرستان زابل راه‌اندازی کرد، این صندوق در اواخر تیر سال جاری افتتاح شده و ارائه تسهیلات مالی به بانوان سرپرست خانواری که عضو صندوق هستند را از مرداد سال جاری آغاز کرده است.

وی افزود: بنیاد خیریه سپهر تاکنون بیش از ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۴۶ صندوق اعطای اعتبارات خرد به بانوان کارآفرین روستایی در روستاهای محروم شهرستان‌های نرماشیر، فهرج، بم، ریگان و گنبکی در استان کرمان و شهرستان‌های زابل، نیمروز و هیرمند در استان سیستان و بلوچستان به زنان بی‌سرپرست یا خودسرپرست پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه سپهر ادامه داد: این صندوق‌ها بیش از ۴۵۰۰ عضو دارند که تاکنون بالغ بر ۳۷۰۰ نفر از آنان با استفاده از وام‌های قرض‌الحسنه دریافتی، مشاغلی مانند خیاطی، سوزن‌دوستی، صنایع دستی، کاشت انواع نهال، دامداری، پخت نان، پرورش طیور، آرایشگری، پارچه‌فروشی، فروش مواد غذایی و دیگر مشاغل را راه‌اندازی کرده‌اند.

جلالی عنوان کرد: این ابتکار عمل بنیاد خیریه سپهر، گام مؤثری در تأمین استقلال مالی و ارتقای توان معیشت زندگی همراه با حفظ و ارتقای کرامت زنان سرپرست خانوار روستایی است که آن‌ها را از خطرات بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور می‌سازد.

وی با اشاره به بخشی از خدمات خیریه سپهر به توان‌خواهان و نیازمندان اضافه کرد: تأسیس و مدیریت ۱۵۶ صندوق اعطای اعتبارات خرد با عضویت نزدیک به ۵ هزار بانوی کارآفرین روستایی در شرق استان کرمان، منطقه سیستان و استان لرستان، همچنین برگزاری گارگاه‌های آموزشی مستمر و متنوع برای فرزندان، کارکنان، بانوان کارآفرین روستایی و برپایی اردوهای علمی، آموزشی، سیاحتی، زیارتی و فرهنگی برای جامعه هدف شامل توان‌خواهان و زنان روستایی بخشی از اقدامات و خدمات خیریه سپهر است.

مدیرعامل بنیاد خیریه سپهر خاطرنشان کرد: به لطف خدا فعالیت‌های بنیاد خیریه سپهر همواره از نظر کمی و کیفی رو به گسترش بوده، چنانکه هم‌اینک به عنوان نمونه، احداث ۱۲۸ کتابخانه جدید در روستاهای شرق استان کرمان همگام با فعالیت‌های «صندوق‌های اعطای اعتبارات خرد به بانوان کارآفرین روستایی» را در دست اقدام دارد.

کد خبر 778372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.