۲ طرح باغ گردشگری در منطقه ۴ شیراز  افتتاح می شود

شهردار منطقه ۴ شیراز گفت: با توجه به قرارگیری باغاتی که در سطح منطقه چهار و به ویژه منطقه امیرکبیر وجود دارد، دو طرح باغ گردشگری گبه و صنایع دستی و باغ ایرانی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حسام‌الدین اسدزاده امروز_ دوشنبه پانزدهم مرداد_ در نشست خبری مشترک با عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه چهار شیراز، اظهار کرد: منطقه چهار بزرگترین منطقه شهر شیراز در میان سایر مناطق یازده گانه است که جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در آن ساکن هستند.

وی افزود: به جهت استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های منطقه، یکی از اقدامات ارزشمندی که در سطح منطقه صورت گرفت اضافه شدن چندین هکتار از باغات موجود در سطح منطقه بود که باغ سه گوش در محل ورودی کارخانه سیمان در مساحتی به میزان ۱۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیارد تومان توسط شهرداری شیراز خریداری شد و مبلغ یکصد میلیارد تومان به جهت بهسازی آن تخصیص یافت تا به عنوان باغ موزه گبه و صنایع دستی در مدار ارائه خدمت به شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی باغ سه گوش توسط شهرداری شیراز انجام می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه ۴ شیراز تصریح کرد: باغ ایرانی دیگر فضای خریداری شده توسط شهرداری است که در بلوار مهندسین قرار دارد و تحت عنوان باغ ایرانی طراحی و در حال احداث است و هم اکنون دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

اسد زاده اضافه کرد: با توجه به موقعیت مکانی باغ ایرانی، این فضا به عنوان یک فضای گردشگری جدید در شهر شیراز معرفی خواهد شد و پیش بینی می‌شود این باغ در دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پتانسیل بلوار مهندسین در منطقه چهار شیراز در حوزه گردشگری، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های این محل، تمرکز ما بر اجرای پروژه‌های گردشگری بود و با توجه به اینکه در بلوار مهندسین ۲۲۶ هکتار باغ معروف به باغ بش وجود داشت، احداث پروژه‌های باغ ایرانی و باغ سه گوش هر یک با ۱۰ هکتار مساحت و نماد ورودی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طی تعاملات صورت گرفته با کارخانه سیمان در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم تا سال ۱۴۰۴ با جا به جایی کارخانه سیمان، بخشی از اراضی این کارخانه که سهم شهرداری و شهروندان است در قالب یک پروژه فضای سبز ۱۰ هکتاری به عنوان پروژه گردشگری ایجاد شود.

شهردار منطقه شیراز ادامه داد: یکی از چالش‌های منطقه آب گرفتگی سطح منطقه است و این محل خواستگاه جمع شدن آب‌های سطحی از دو منطقه ۶ و ۱ است که در این خصوص عملیات لوله گذاری به طول ۲ کیلومتر از میدان معلم، بلوار مطهری تا خیابان هویزه و در امتداد رودخانه چنار راهدار با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

اسدزاده اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های اجرایی در سطح منطقه، اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی به ویژه در محلات هدف همچون محلات گلشن، درکی و عادل آباد است که بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به جهت اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی ابلاغی مصوبه شورا برای این سه محله هدف تخصیص یافت. همچنین برای سایر پروژه‌ها همچون اجرای عملیات زورخانه و فرهنگسرای واقع در پارک نوید محمدی به عنوان دیگر پروژه محرومیت زدایی، اقدامات لازم در دستور کار است.

وی در ادامه به یکی از پتانسیل‌های واقع شده در منطقه اشاره و تصریح کرد: باغ جنت به عنوان یکی از پارک‌های بزرگ شهر شیراز که ظرفیت‌های بی شماری دارد، ما را بر آن داشت تا پروژه‌هایی به جهت استفاده عموم در آن تعریف شود که احداث شهربازی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله آن هاست و پیش بینی شده است این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه ۴ شیراز خاطر نشان کرد: همچنین در ضلع شرقی باغ جنت، عملیات عمرانی احداث سر در باغ و آمفی تئاتر روباز، تهیه طرح اجرایی زورخانه مرکزی شهر شیراز و اجرای یک پارک کودک پیش بینی شده است.

اسدزاده ادامه داد: شهرداری منطقه چهار در سال جاری ۵۷۰ میلیارد تومان تکلیف بودجه عمرانی دارد و بودجه مصوب منطقه به لحاظ جذب درآمد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر ۱۳۶ درصد جذب بودجه صورت گرفت که در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته تحقق مازاد داشته‌ایم.

شهردار منطقه ۴ شیراز در خصوص تکلیف سرمایه گذاری منطقه، افزود: تکلیف سرمایه گذاری منطقه بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است که در این حوزه سه پروژه تعریف شده است.

آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیر همسطح سفیر رحمت، کلنگ زنی دور برگردان‌ها در کمربندی جنوبی شیراز به جهت افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و لوپ شمالی تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور، از دیگر پروژه‌های اجرایی بزرگ عمرانی در سطح منطقه بود که شهردار منطقه چهار به آن اشاره کرد.

کد خبر 778339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.