حمایت از اهداف کربن‌صفر خالص لندن با پروژه‌های مقاوم‌سازی

لندن از اجرای پروژه‌های مقاوم‌سازی در سطح شهر در راستای حمایت از اهداف صفر خالص خبر داد که طی آن ساختمان‌ها از ارتقای بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی هم‌چون روشنایی LED و پمپ‌های حرارتی، همراه با محوطه‌سازی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لندن از صدور مجوز برای سه طرح برنامه‌ریزی مجزا برای ارتقای ساختمان‌های اداری موجود در مکان‌های کلیدی سراسر شهر خبر داد که دست‌یابی به اهداف خالص صفر آن را امکان‌پذیر می‌کند. با اجرای این طرح‌ها ساختمان‌های موجود در فضای تجاری و رفاهی ارتقا پیدا می‌کند و به ساختمان‌های مدرن و پایدار تبدیل خواهند شد.

انتظار می‌رود از طریق حفظ و استفاده مجدد از اکثر ساختارها و مصالح موجود هزاران تن از انتشار کربن ساخت‌وسازهای موردنیاز کاسته شود.

مطابق با استراتژی اقدامات اقلیمی لندن و اهداف خالص صفر این شهر، مکان‌های موردنظر از ارتقا بهره‌وری انرژی قابل‌توجهی هم‌چون روشنایی LED و پمپ‌های حرارتی، همراه با محوطه‌سازی پایدار با باغ‌های بارانی و بام‌های سبز گل وحشی برای بهبود تنوع زیستی و کاهش اثرات سیل و امواج گرما بهره‌مند شوند. در هر یک از مکان‌ها پارکینگ‌های دوچرخه ایجاد خواهد شد تا سفر فعال را تشویق کنند.

حمایت از اهداف کربن‌صفر خالص لندن با پروژه‌های مقاوم‌سازی

علاوه بر فضای اداری باکیفیت و پایدار، پیشنهادات شامل ایجاد یک مقصد تفریحی جدید در کنار رودخانه تیمز نیز می‌شود که به فضای سبز شهری، هنر عمومی و فضای بازی، همچنین نیمکت‌هایی برای نشستن مجهز می‌شود. تعبیه یک آسانسور عمومی برای رسیدن به سطوح بالایی نیز همه را قادر می‌سازد تا برای نخستین بار از مناظر پانوراما در سراسر تیمز لذت ببرند. در طبقات همکف این مکان تفریحی نیز کافه‌هایی برای صرف غذا و نوشیدنی در دسترس خواهد بود.

این طرح شامل بازسازی لابی ورودی طبقه همکف نیز می‌شود تا فضایی را برای یک کافه یا رستوران جدید فراهم کند. یک تراس جدید روی پشت‌بام با فضای سبز وسیع و تنوع زیستی بالا نیز بخشی از این طرح است.

طرح سوم شامل بهبود قابل‌توجهی در فضاهای اداری جدید در حالی است که ۹۰ درصد از ساختمان‌های موجود را حفظ می‌کند. مراجعه‌کنندگان و کارکنان این فضاها به‌طور یکسان از تراس‌های محوطه‌سازی شده متعدد و گسترده، بهبود دسترسی و تردد میان بخش‌های مختلف، همچنین فضاهای خرده‌فروشی و فرهنگی جدید در سطح همکف بهره‌مند خواهند شد تا فضایی متنوع‌تر و پر جنب و جوش برای همه ایجاد شود.

حمایت از اهداف کربن‌صفر خالص لندن با پروژه‌های مقاوم‌سازی

با توجه به اینکه بخش ساخته شده لندن حدود ۴۰ درصد از کل انتشار کربن را تشکیل می‌دهد، مقاوم‌سازی برای دستیابی به اهداف خالص صفر شهر بسیار مهم است و لندن سعی دارد با ارائه سیاست‌های عمل‌گرایانه که به انتقال مؤثر به‌سمت کربن‌صفر شدن خالص کمک می‌کند، جذاب‌ترین و پایدارترین مرکز مالی جهانی را برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

انتظار می‌رود با این سه برنامه مقاوم‌سازی، کارکنان آتی بخش‌های اداری از فضایی باکیفیت و با اتصالات مناسب با بهبودهایی چشمگیر در حوزه عمومی و خرده‌فروشی‌های جدید برخوردار باشند.

کد خبر 778291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.