آماده‌سازی جاده‌ها و پارکینگ‌های مریوان برای تسهیل در تردد زائران اربعین

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مریوان گفت: اقدامات زیرساختی لازم برای آماده‌سازی جاده‌ها و پارکینگ‌های این شهرستان با هدف تسهیل در تردد زائران اربعین انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راهداری کردستان، کمال ایزدی اظهار کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های اربعین، اقدامات آماده سازی هفت پارکینگ در شهرستان مریوان به این اداره واگذار شد که تیغه زنی، تسطیح و رگلاژ آن به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این هفت پارکینگ با مساحت با ۲۱۹ هزار و ۶۷۰ متر مربع، ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار و ۶۰۰ خودرو را دارد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مریوان اضافه کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، شن‌ریزی، تسطیح و تراکم محل استقرار بیمارستان سیار و موکب‌های داخل پایانه مرز به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع نیز انجام گرفته است.

ایزدی از انجام ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای سروآباد _ مریوان _ مرز باشماق خبر داد و گفت: ۴۰۰ تابلو و علائم در این محورها احداث و ۲۵۰ تابلو نیز تعمیر و بازسازی شد.

وی با اشاره به تعریض مسیر جاده مریوان - مرز باشماق و احداث باند کندرو به طول ۱.۳ کیلومتر، ادامه داد: ایمن‌سازی چهار تقاطع و دو قوس خطرناک، تیغه زنی، شانه‌سازی و ایجاد شانه خاکی در محورهای اصلی از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای تسهیل تردد زائران بوده است.

کد خبر 778237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.