هنرمندی که سالخوردگان را به تصویر می‌کشد/ چین و چروک صورت چالشی برای طراحی است

هنرمند نقاشی سبک طراحی گفت: علاقه بسیاری به چهره افراد سالخورده دارم، زیرا این چهره‌ها توپولوژی بهتری برای طراحی کردن دارند و ماهیچه‌های صورت بیشتر نمایان می‌شوند، همچنین بسیار مدل‌های پر چالشی برای اجرا کردن هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروزه نقاشی کردن سبک‌های متفاوتی دارد که این سبک‌ها شاخه‌های دیگری دارند و یکی از مهم‌ترین آن‌ها طراحی کردن است؛ هنرمندان امروزه بر اساس سبکی که اجرا می‌کنند باید دست به قلم بسیار قوی داشته باشند و طراحی را باید از بر باشند، طراحی کردن سبک‌های متفاوتی دارد و هر هنرمندی می‌تواند با ابزار و سبک خاص خود هنرش را اجرا کند.

هنرمندی که سالخوردگان را به تصویر می‌کشد/ چین و چروک صورت چالشی برای طراحی است

طراحی چیست؟

بیراه نیست اگر طراحی را در هنرهای تجسمی، همچون آمادگی جسمانی در ورزش بدانیم؛ طراحی مرحله‌ای است که نقاش در آن هنوز پیش از درگیر شدن با مبحث رنگ و با توسل به مبانی تجسمی، به آفرینش، سازمان دادن یا چیدمان عناصر بصری می‌پردازد و می‌کوشد تا چهارچوب اصلی اثر خویش را سامان بخشد.

طراح می‌کوشد تا از طریق سازماندهی خط، سطح، تونالیته، بافت به ترسیم دنیای ذهنی خویش بپردازد؛ ابزارهای طراحی از تنوع و گوناگونی بسیار زیادی برخوردار هستند که پرکاربردترین آن‌ها شامل مداد، زغال و آب مرکب است. ترسیم اندام، طبیعت بی جان، منظره و طراحی ذهنی مهم‌ترین موضوعات مورد استفاده طراح است.

هنرمندی که سالخوردگان را به تصویر می‌کشد/ چین و چروک صورت چالشی برای طراحی است

سجاد خالقی هنرمند سبک طراحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با شروع کار خود به‌عنوان هنرمند طراحی اظهار کرد: از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم و در سن ۱۸ سالگی تصمیم گرفتم شروع به آموزش دیدن در این زمینه کنم و زمانی که به کلاس رفتم.

وی درباره شروع مربی‌گری خود افزود: زمانی که سبک‌های مختلف نقاشی را انجام می‌دادم بیشتر به سبک طراحی علاقه داشتم و در سال ۸۶ آموزش دیدن را به پایان رساندم و مربی‌گری را آغاز کردم و تمام سبک‌های نقاشی را آموزش دادم.

این هنرمند سبک طراحی ادامه داد: به صورت جدی طراحی را ادامه دادم و علاقه بسیاری به چهره افراد سالخورده دارم، زیرا که این چهره‌ها توپولوژی بهتری برای طراحی کردن دارند و ماهیچه‌های صورت بیشتر نمایان می‌شوند و بسیار مدل‌های پر چالشی برای اجرا کردن هستند.

خالقی درباره نمایشگاه‌های هنری که تاکنون برگزار کرده توضیح داد: در سال ۹۱ دو نمایشگاه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار کردم و سال ۹۲ در گالری نگاه نو اجرا داشتم و از آثار به نمایش گذاشته شده استقبال زیادی شد، همچنین در شهرهای تهران و مشهد هر ساله، هم گالری و هم دوره برگزار می‌کنم، همچنین طراحی چند کتاب قصه را به انجام رساندم.

وی در مورد سبک اجرایی خود چنین گفت: همیشه به‌دنبال نگاهی متفاوت در نقاشی هستم و تفکرم متفاوت بودن از نظر اجرایی با دیگر هنرمندان بوده است و سبک اجرایی نقاشی ساده‌سازی را انجام می‌دهم، ساده‌سازی به معنای طراحی‌های مینیمال است.

هنرمند سبک طراحی نقاشی در مورد آثار مهم خود تصریح کرد: مهم‌ترین آثاری که اجرا کردم طراحی کاپیتان و طراحی‌های دست آزادی است که انجام دادم، همچنین چندین کتاب نقاشی را طراحی کردم.

کد خبر 778222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.