تحول در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، سوغات دولت سیزدهم برای گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران از ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی با پیشرفت بالای فیزیکی در این شهرستان با همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسن عسکری، امروز_ دوشنبه پانزدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح همراه سرای بیمار برای ارائه خدمات رفاهی به همراهان بیمار در بیمارستان بی‌بی حکیمه در حال ساخت است، اظهار کرد: این طرح با زیربنای ۳۰۰ مترمربع با پیشرفت ۹۷ درصد دارای هفت سوئیت دو تخته، آبدارخانه و نمازخانه است و از سوی مجمع خیرین سلامت استان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در یک طبقه در حال ساخت است.

وی افزود: طرح پایگاه سلامت شهید محلاتی به مساحت ۲۱۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ساختمان پایگاه سلامت فرهنگیان به مساحت ۲۱۰ متر مربع با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان سوانح سوختگی با پیشرفت ۶۰ درصد هم اکنون در حال ساخت است، تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع با زیر بنای بیش از دو هزار و۷۰۰ متر در در حال ساخت است.

عسکری با بیان اینکه فاز نخست این طرح شامل اسکلت بتنی و سقف است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده‌است، خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح هم‌اکنون با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی خیر تا بهره‌برداری کامل در حال اجراست، این طرح بعد از هشت سال توقف عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد، در حال حاضر مشکلاتی اعم از محوطه‌سازی، فاضلاب، برق این پروژه باید برطرف شود.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های تأثیرگذار حوزه سلامت می‌توان به اورژانس جاده‌ای «سعادت آباد لیشتر» با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و مساحت ۴۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع، مرکزجامع خیرآباد فاز دو با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون ۷۰ میایارد ریال هزینه شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: احداث پلی کلینیک دندانپزشکی زیربنای هزار متر مربع در فضایی با دو هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد، آموزشکده بهورزی گچساران با یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا و دو هزار متر مربع مساحت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت، تعمیر، دیوارکشی و محوطه‌سازی خانه بهداشت «آبشیرین، باباکلان، بن پیر» و مرکز درمانی «لیشتر» با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده‌است.

وی تصریح کرد: چهار پایگاه سلامت لاله‌ها، پدخندق، شهیدآوینی، شهید سلیمانی در محلات مختلف گچساران راه‌اندازی شد و این اقدامات در شرایطی صورت گرفت که در سه دهه اخیر تنها ۱۳ پایگاه سلامت در شهرستان گچساران وجود داشت و در چندماه توانستیم این تعداد را به ۱۷ پایگاه برسانیم و در همین مدت پایگاه شهید محلاتی و فرهنگیان را نیز تجهیز کنیم.

کد خبر 778196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.