شانس با ما یار نبود

ملی‌پوشان هندبال جوانان معتقدند که با آمادگی جسمانی بسیار خوبی راهی مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا شدند و کمی بد شانسی در عملکرد آنها تاثیر داشته است چرا که آنها قابلیت روی سکو رفتن را نیز داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا با حضور ۱۳ تیم ملی به میزبانی کشور اردن شهر امان از بیست‌وچهارم تیر آغاز شد. تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها قرار داشت و با تیم‌های کویت و چین هم‌گروه بود و موفق شد در مرحله مقدماتی با پیروزی مقابل حریفان خود به عنوان سرگروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. در مرحله یک چهارم نهایی با یک برد و دو باخت به کار خود پایان دادند و در دیدار رده‌بندی مقابل کویت به مقام پنجم این مسابقات دست پیدا کردند.

شانس با ما یار نبود

این تیم در دوره گذشته و با سرمربیگری مجید رحیمی‌زاده موفق شد در رده ششم این مسابقات بایستد. اکنون با سرمربیگری شریف مؤمن مصری با ارتقای یک رده، در جایگاه پنجم ایستادند.

افزایش رده برابر با افزایش سطح مسابقات

امیرعباس زارعی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال جوانان کشورمان در رابطه با شرایط مسابقات به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مسابقات رده جوانان از رده نوجوانان در مسابقات آسیایی و جهانی سطح متفاوتی دارند چرا که به رده بزرگسالان نزدیک‌تر می‌شود و آمادگی و تجربه بازیکنان همه تیم‌ها بیشتر می‌شود و قدرت‌های آسیا و جهان در این مسابقات نمایان می‌شوند.

وی می‌افزاید: فدراسیون با تدابیر خوبی که در راستای آمادگی کامل ما با برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی اندیشیده بود، موجب شده بود تا تیم ما با سطح بالایی از آمادگی وارد مسابقات شود، اما از ابتدای مسابقات اکثریت تیم ما با ابتلا به یک ویروس بخشی از آمادگی خود را از دست دادند و بدن آنها ضعیف شد. به‌طور کلی در این مسابقات با کمی بدشانسی همراه شدیم چرا که می‌توانستیم روی سکو برویم.

شانس با ما یار نبود

دروازه‌بان تیم ملی هندبال جوانان کشورمان تشریح می‌کند: حدود هشت ماه است که با سرمربی جدیدمان کار می‌کنیم و از همان ابتدای کار اردوهای تدارکاتی و بدنسازی بسیاری را برای ما گذاشتند و با برگزاری بازی‌های تدارکاتی روند آماده‌سازی ما کامل شد و ما با آمادگی کامل وارد مسابقات شدیم.

همدلی و اتحاد؛ نقطه‌قوت تیم ملی جوانان

وی تصریح کرد: از همان ابتدای حضور ما در تیم ملی نوجوانان، همدلی و اتحادی که میان‌مان بود جزو نقاط قوت‌مان بود و در باخت و برد معنی تیم بودن را نشان دادند.

زارعی بیان می‌کند: تفاوت‌ها در سبک مربیگری است و ما در کنار «مجید رحیمی‌زاده» و «شریف مؤمن» دو سبک مختلف بازی را آموختیم.

آمادگی بالا به نسبت سطح مسابقات

علی امیریوسفی، خط‌زن تیم ملی هندبال جوانان در رابطه با سطح مسابقات به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مسابقات از سطح بالایی برخورد بود چرا که همه تیم‌ها با آمادگی کامل و برای کسب مقام پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند.

وی می‌افزاید: تیم ما با توجه به تمرینات بدنسازی که در بافق یزد در زمین‌های ماسه‌ای داشتیم و بدنسازی‌هایی که در دیگر اردوها انجام دادیم، به آمادگی‌جسمانی خوبی رسیده بودیم و با تاکتیک‌های مربیان در اردوهای مختلف به آمادگی لازم و خوبی دست پیدا کرده بودیم.

شانس با ما یار نبود

ملی‌پوش تیم ملی هندبال جوانان کشورمان بیان می‌کند: عجول بودن‌مان در دیدارهای مختلف و عجله کردن در لحظات حساس بازی موجب شد نتیجه دلخواه‌مان را کسب نکنیم. به‌طور قاطع هر چه تعداد اردوها و دیدارهای تدارکی بیشتر شود، آمادگی‌جسمانی ما نیز افزایش می‌یابد و با کسب تجربه می‌توانیم به‌طور کامل اهداف مربی را در زمین پیاده کنیم.

وی تصریح می‌کند: به واسطه اینکه بین چهار تا پنج سالی است که همه این تیم با هم تمرین کرده‌ایم، هماهنگی‌مان از مهم‌ترین نقطه‌قوت تیم بود.

سطح بالاتر نسبت به دیگر مدعیان

امیریوسفی تشریح می‌کند: تغییر رده‌ای که میان مسابقاتی که گذشت با مسابقات دوره گذشته باعث شد تا بازیکنان با آمادگی بدنی بالاتر و تجربه بیشتر در مسابقات حاضر شوند و این موضوع باعث شده بود تا سطح مسابقات افزایش یابد.

وی خاطرنشان می‌کند: در گروه ما کویت حریف سخت‌تری نسبت به چین بود، اما ما برای رسیدن به سکو راهی مسابقات شده بودیم که موفق به رسیدن به آن مرحله نشدیم، اما سطح تیم ما از تمام تیم‌های حاضر در این تورنمنت بالاتر بود.

شانس با ما یار نبود

خط‌زن تیم ملی هندبال جوانان کشورمان عنوان می‌کند: از تمام افرادی که در این مسیر ما را حمایت کردند، اما نتوانستیم زحمات آنها را جبران کنیم، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایمنا، ملی‌پوشان هندبال کشورمان که در تورنمنت‌های گذشته تاریخ‌ساز بوده‌اند، اکنون و در مسابقات آسیایی با اشتباهات فردی موفق نشدند جزو چهار تیم برتر باشند تا سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند، همچنین خود ملی‌پوشان بر این باور هستند که روی سکو رفتن و کسب مدال برای آنها دور از دسترس نبوده است، اما آنها نتوانسته‌اند از این موقعیت به خوبی استفاده کنند.

کد خبر 778146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.