تولید بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال در ۴۶۰ واحد نهالستان میاندوآب

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: شهرستان میاندوآب با دارا بودن تعداد ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مقدم امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در دومین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و خرید محصولات زراعی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۰ هزار و ۳۶۶ تن گندم تولیدی کشاورزان شهرستان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی این محصول در شهرستان خریداری شده است و خرید گندم همچنان در میاندوآب ادامه دارد.

وی افزود: شهرستان میاندوآب رتبه دوم استانی را در خصوص خرید تضمینی گندم به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان و رئیس جهادکشاورزی میاندوآب گفت: به دلیل پایش‌های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و توجه کشاورزان به توصیه‌های فنی آن‌ها، بیماری زنگ زرد و آفت سن در مزارع غلات به خوبی مدیریت و کنترل شد و گندم تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار و عاری از سن‌زدگی است.

مقدم با تاکید بر لزوم تسریع در روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران ادامه داد: تاکنون ۲۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران به مبلغ بیش از ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است و این روند تا پرداخت کامل مطالبات گندم‌کاران ادامه دارد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از خروج گندم تولیدی در شهرستان به شهرستان‌های همجوار، خواستار راه‌اندازی یک مرکز خرید تضمینی محصول گندم در مسیر روستای سرچنار شد.

مقدم با اشاره به تولید دو برابری محصول کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته و وضعیت مطلوب عملکرد تولید کلزا در میاندوآب عنوان کرد: امسال بیش از یک هزار و ۷۵۱ تن کلزا توسط مرکز خرید سیمینه میاندوآب از کلزاکاران منطقه خریداری شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن تعداد ۴۶۰ واحد نهالستان به مساحت ۳۱۵ هکتار و تولید سالیانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه نهال، نقش مهمی در ساماندهی عرضه نهال و تولید نهال گواهی شده و لیبل‌دار در این شهرستان، دارد.

کد خبر 778099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.