برنامه‌ریزی‌های غیرواقعی مدیریت شهری را بی‌اعتبار می‌کند

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهر اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های غیرواقعی، حرکت بدون شاخص و پیش‌روی بدون بازخورد، به هدر رفت و اسراف منابع، ریزش نیروی انسانی، بی‌اعتمادی عمومی و در نهایت به شکست و بی‌اعتباری مدیریت شهری می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا صلواتی امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در اولین دوره شهر جو اظهار کرد: لازم است یک مدیر با چالش‌های دوران مدیریتی خود آشنایی داشته و آمادگی لازم را داشته باشد.

وی افزود: مشارکت نکردن ذی‌نفعان اعم از شهروندان، گروه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای محلی، مشاغل و امثال آن، برنامه‌ریزی ضعیف و نبود هماهنگی میان نهادها اعم از سازمان‌های داخل و خارج شهرداری و ذی‌نفعان، پراکندگی الگوی توسعه شهری و کاربری‌ها که یکی از نتایج آن عدم توازن توسعه عمودی و افقی شهر است، متخصص و تغییرات اقلیمی و مخاطرات طبیعی همچون بارش‌های نامتوازن فرونشست زمین گرد و غبار و امثال آن از جمله چالش‌های مدیریتی شهری است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: فساد و سو مدیریت که هدر رفت منابع و عدم پاسخگویی را به‌دنبال دارد، زیرساخت‌های ناکافی حمل‌ونقل تأسیسات و خدمات عمومی، فقدان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده و مطرح شدن نگاه‌های سلیقه‌ای و فقدان مدل‌های تصمیم‌گیری کارآمد و مقاومت در برابر تغییر توسط ذی‌نفعان نهادها، باورهای ذهنی غلط و محدودیت منابع مثل کمبود منابع مالی و نیروی انسانی از دیگر چالش‌های این عرصه است.

صلواتی با اشاره به ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار در مدیریت شهری، تصریح کرد: مدیریت پسماند و تأمین انرژی، درآمدهای حمل‌ونقلی، مشوق‌ها و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای محلی، وضع عوارض بر آلایندگی و ملاحظه جدی مؤلفه‌های زیست‌محیطی، گردشگری شهری و صنعت تفریحات و سرگرمی، جمع‌آوری تحلیل و بهره‌برداری اقتصادی از منابع اطلاعاتی و داده‌ای، شهر هوشمند و کسب درآمد از ارائه خدمات برخط از مهمترین منابعی است که می‌تواند به شکل صحیح از آن درآمد پایدار ایجاد کرد، اما در برخی عرصه‌ها همچون تولید درآمد از منابع اطلاعاتی و داده‌ای، هیچ اقدامی در ایران صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بعضی تجارب کشورهای مختلف در حوزه حمل‌ونقل و مدیریت شهری افزود: بسیاری از تجارب موفق کلان‌شهرهای جهان را می‌توان بومی‌سازی کرد و بخش عمده موفقیت یا شکست در کلان‌شهرهای جهان به حوزه‌های حمل‌ونقل، شهرسازی، خدمات شهری و محیط زیست مرتبط است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های غیرواقعی، حرکت بدون شاخص و پیش‌روی بدون بازخورد، به هدر رفت و اسراف منابع، ریزش نیروی انسانی، بی‌اعتمادی عمومی و در نهایت به شکست و بی‌اعتباری مدیریت شهری می‌انجامد.

صلواتی تاکید کرد: ترکیب متوازنی از تجربه گرایی و جوان‌گرایی، تخصص و تعهد می‌تواند سرمایه انسانی لازم برای توفیق مدیریت شهری را فراهم آورد.

وی یادآور شد: شهر اصفهان امانت دست شما است، بنابراین باید جذابیت لازم را برای اصفهان ایجاد کنید و به‌دور از حواشی اعتماد را برای بقیه فراهم شود که این اتفاق مهم در گرو این باور قلبی «ما می‌توانیم» است، زیرا بر اساس تجربه می‌گویم که کار نشد نداریم و هر کاری در این شهر و ایران اراده کنیم، به‌رغم تمام محدودیت‌ها، می‌توانیم انجام دهیم.

کد خبر 778087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.