سریال تکراری آتش‌سوزی گسترده در کهگیلویه و بویراحمد جنگل‌بانان را خسته کرده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع چهار آتش‌سوزی از صبح امروز در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: نبرد نابرابر با آتش نیروهای جنگلیان را خسته کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت، عصر امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در جمع خبرنگاران، به تشریح آخرین وضعیت آتش‌سوزی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: از صبح تا ظهر امروز چهاردهم مرداد، مراتع و جنگل‌های چهار منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شد که با تلاش جنگلبانان و همکاری نیروهای مردمی، آتش در دو نقطه مهار و دو نقطه دیگر نیز تا حدودی تحت مدیریت قرار گرفته و به‌زودی به صورت کامل مهار خواهد شد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سیاه دیشموک، لوداب، سیوک و بهره عنا باشت، افزود: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های لوداب و سیوک مهار و دو مورد دیگر نیز تحت کنترل بوده و به‌زودی عملیات مهار به پایان خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نسبت به سال‌های قبل ابراز نگرانی کرد و گفت: جنگلبانان خیلی خسته شده‌اند و به‌صورت شبانه‌روزی در عملیات‌های مهار آتش‌سوزی‌ها حضور دارند و بدون شک اگر همکاری و ایثار نیروهای مردمی نبود تابستان بسیار سختی را تجربه می‌کردیم.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل بارش‌های مناسب شاهد پوشش گیاهی کم‌نظیر هستیم، تا جایی که در برخی مناطق ارتفاع علف به بیش از ۱.۵ متر رسیده که هنگام آتش‌سوزی به مثابه بنزین عمل می‌کند و به دلیل وزش باد آتش به سرعت پیش‌روی دارد.

جاویدبخت با تاکید بر اینکه برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان کمبود نیرو داریم، خاطرنشان کرد: ۶۰ نفر جنگلبان در استان داریم که طبق استاندارد باید هر کدام وظیفه حفاظت از شش هزار هکتار عرصه را بر عهده داشته باشند، اما هم‌اکنون به دلیل کمبود نیرو هرکدام از ۳۰ هزار هکتار محافظت دارند.

وی از همراهی و همکاری نیروهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد نهاد و حامیان طبیعت و همچنین اعضای ستاد بحران خاصه جنگلبانان و محیط بانان استان که در این روزها شبانه‌روز با دست خالی و با کمترین امکانات و تجهیزات به جنگ نابرابر با آتش می‌روند، تشکر کرد.

کد خبر 778082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.