«شهرجو» نویدبخش آینده خوب است/ مدیران شهری از نقدهای سازنده به‌نحو احسن استفاده کنند

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم تربیت مدیران در چهار سطح راهبردی، برنامه‌ریزی، اجرایی و مدیریت بحران گفت: دوره شهرجو نویدبخش آینده خوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در اولین دوره شهر جو، برگزاری این دوره را نویدبخش آینده خوب دانست و اظهار کرد: سعی کردیم از ابتدا عالمانه حرکت کنیم و سطوح مختلف مدیریت شهری را در چهار سطح راهبردی، برنامه‌ریزی، اجرایی و مدیریت بحران مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در اولین لایه برنامه بلند مدت شهرداری باز نویسی و برنامه ۱۴۱۰ شهرداری با پنج هدف کلان به عنوان برنامه راهبردی مشخص شد که خروجی آن نقشه راه شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان افزود: در سطح دوم لازم بود این برنامه کلان در قالب برش‌های عملیاتی سالانه تعریف شود که خروجی آن مصوبه بودجه سالانه است، از همین‌رو سال گذشته بهترین بودجه شهری به‌واسطه شفافیت بالا و زبان گویا و رسا ارائه شد.

قاسم‌زاده گفت: در لایه سوم مدیریتی، انتخاب مدیران اجرایی قوی در لایه‌های که قابلیت اجرای این برنامه را داشته باشند، دنبال و تلاش شد بحث مدیریت بحران به عنوان لایه چهارم مدنظر قرار گیرد، زیرا هر سازمانی باید برای زمان بحران، استراتژی و برنامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی مدیران فوق‌العاده توانمند هستند، اما اگر در حوزه کاری با بحران مواجه شوند، دچار آشفتگی می‌شوند، لذا اگر مدیر قوی نباشد، دچار آشفتگی می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به‌واسطه بعضی ویژگی‌ها همواره در معرض آسیب است، افزود: شهرداری سازمانی مستعد بحران است و کسانی که وارد حوزه مدیریت شهری می‌شوند، باید مدیریت بحران قوی داشته باشند، بنابراین مدیر باید به گونه‌ای باشد که با کوچک‌ترین تهدید از میدان به در نشود.

قاسم‌زاده اضافه کرد: به‌طور تقریبی هر روز بحران‌هایی را در شهر شاهد هستیم که بخشی مثل گرمای هوا طبیعی بوده، بخشی ناشی از اختلالات و بخشی بحران‌های تصنعی است و مبدا ندارد و گاهی توسط افراد باج‌گیر و مطالبه‌گران دروغین برای تحت فشار قرار دادن مدیر برای باج‌گیری دنبال می‌شود، البته بعضی بحران‌ها نیز سیاسی است و به‌عنوان مثال با نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر برخی رقبا برای گرفتن کرسی‌های شهر بحران‌هایی را ایجاد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته لازم است مدیران شهری از نقدهای سازنده حتی مباحثی که گاهی توسط رقبا یا مطالبه‌گران دروغین مطرح می‌شود، به‌نحو احسن استفاده کنند.

کد خبر 778075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.