4 روش از بین بردن شپش در خانه؛ رفع شپش حشره رختخواب و لباس
بررسی راهکارهای از بین بردن شپش در خانه

فرض کنید؛ با انجام راهکارهای بهداشتی، بدون اینکه بقیه اعضا خانواده درگیر شپش شوند، در عرض چند روز از شر شپش‌های منزل خود راحت شده‌اید! شستن مرتب لباس‌ها با ماشین لباسشویی، نگهداری وسایل و لباس‌ها در عرض دو هفته در کیسه پلاستیکی، استفاده از خشک‌کن لباسشویی، ۳ مورد از این راهکارهای ساده است.

همچنین تمیز کردن تخت و تشک با جاروبرقی و اسپری دفع حشرات روشی دیگر برای از بین بردن شپش در خانه خواهد بود. برای اطلاع از نحوه استفاده از این راهکارها خواندن این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم.

۱. تمیز کردن تشک با اسپری؛ بهترین راهکار از بین بردن تخمک‌های شپش

برای از بین بردن شپش حشره رختخواب باید همه قسمت‌های تشک و تخت‌خواب را با جاروبرقی تمیز کنید؛ دقت کنید درزهای تخت به‌خوبی جارو شود. پس از جارو کردن تخت، اسپری ضدشپش را روی تشک و تخت‌خواب بپاشید. همچنین بهترین راهکار برای جلوگیری از آلوده شدن تشک به شپش، تهیه محافظ برای تشک است؛ زیرا محافظ تشک برخلاف تشک، به‌راحتی قابل‌شست‌وشو خواهد بود. محافظ تشک علاوه‌بر جلوگیری از ایجاد حشراتی مانند شپش و ساس به تخت، از نفوذ مایعات و آلودگی به تشک نیز جلوگیری می‌کند. برای تهیه محافظ در نظر داشته باشید که قیمت محافظ تشک براساس ابعاد آن متفاوت خواهد بود.

نحوه تمیز کردن تشک آلوده به شپش

۲. برای ریشه‌کن کردن شپش، لباس آلوده را در کیسه پلاستیکی قرار دهید

یک روش کارآمد برای از بین بردن شپش از روی روتختی تک نفره یا دونفره و لباس‌هایی که امکان شستن آن‌ها فراهم نیست؛ قرار دادن لباس‌ها در کیسه پلاستیکی سربسته به مدت دو هفته است. طول عمر شپش روی لباس ۲ هفته است؛ بنابراین می‌توانید با قرار دادن لباس‌ها در یک کیسه پلاستیکی مهروموم شده به مدت ۲ هفته، شپش‌ها را از روی لباس ریشه‌کن کنید. وسایل را به مدت دو هفته کامل در کیسه را بسته نگهدارید تا از مردن شپش‌ها مطمئن شوید.

۳. درمان فوری شپش در یک شب از طریق شست‌وشو با ماشین لباسشویی

برای شستن ملحفه‌ها و لباس‌ها با ماشین لباسشویی ابتدا همه لباس‌های آلوده را در کیسه پلاستیکی جمع‌آوری کنید تا شپش‌ها در خانه پخش نشوند. سپس لباس‌ها را از کیسه بیرون آورده و وارد ماشین لباسشویی کنید. برنامه شست‌وشو لباس‌ها با حرارت بالا را انتخاب کنید و دکمه شروع را فشار دهید. اگر برای‌تان سوال شده که «ایا اب داغ شپش را از بین میبرد؟» باید بگوییم که بله؛ به همین دلیل پس از شسته شدن لباس‌ها برنامه خشک‌کن لباسشویی با حرارت بالا را در مدت ۴۰ دقیقه انتخاب کنید تا همه شپش‌ها از بین بروند. سپس لباس‌ها را از خشک‌کن خارج کرده و در هوای آزاد قرار دهید.

۴. تمیز کردن ملحفه با خشک کن لباسشویی؛ روشی موثر برای دفع شپش

استفاده از خشک‌کن با حرارت بالا برای لباس‌هایی که امکان شست‌وشو آن‌ها با ماشین لباسشویی نیست، یک روش کارآمد برای از بین بردن شپش‌هاست؛ زیرا حرارت بالا باعث از بین بردن این موجودات می‌شود. برای رفع شپش با این روش، لباس‌ها را با دقت کامل داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و گره بزنید. سپس آن‌ها را با احتیاط از کیسه پلاستیکی درآورید و داخل لباسشویی قرار دهید. در مرحله بعدی چرخه خشک‌کن لباسشویی را با حرارت بالا به مدت ۴۰ دقیقه تنظیم و روشن کنید تا شپش‌ها به‌طورکامل از بین بروند. در مرحله آخر نیز لباس‌ها را در هوای آزاد زیر نور خورشید قرار دهید.

بررسی نکات مهم برای از بین بردن شپش در خانه

رعایت کردن نکات مهم برای ریشه‌کن کردن شپش در خانه اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا درغیراین‌صورت شپش در خانه پخش می‌شود و سر و بدن همه اعضای خانواده درگیر این موجودات می‌شود. در ادامه نکات مهم رفع شپش از رخت‌خواب، لباس‌ها و خانه را برای شما شرح داده‌ایم:

  • رویه بالش و روتختی را هر روز عوض کنید.
  • روتختی و لباس‌ها را یک‌روز درمیان در ماشین لباسشویی با دمای آب داغ بشویید و با دور خشک‌کن با دمای بالا، خشک کنید.
  • برس و شانه‌ها را هر روز در تشتی از آب داغ قرار دهید.
  • مواد غیرقابل شست‌وشو مانند اسباب بازی و عروسک‌های کودک را به مدت دو هفته کامل در کیسه در بسته قرار دهید.
  • تشک و تخت‌خواب کودک را هر روز جارو برقی بکشید.
  • از اسپری ضدشپش برای ضدعفونی کردن وسایلی مانند تشک که قابل شست‌وشو و نگه‌داری در کیسه پلاستیکی نیستند استفاده کنید.

اگر برای‌تان سوال پیش آمده که «ایا وایتکس شپش را از بین میبرد؟» باید بگوییم خیر؛ استفاده از وایتکس نه‌تنها شپش‌ها را از بین نمی‌برد بلکه سلامتی شما را نیز به خطر می‌اندازد. همچنین اگر سوال شما این است که «ایا سرکه شپش را میکشد؟» می‌گوییم؛ بله اما سرکه شپش را از روی موی سر از بین می‌برد و برای از بین بردن شپش از روی لباس‌ها و روتختی باید از روش‌های دیگری مانند شست‌وشو با ماشین لباسشویی استفاده کنید.

بررسی راه های از بین بردن شپش در خانه

با تعویض به موقع روتختی از ایجاد شپش در کالای خواب‌تان جلوگیری کنید!

برای از بین بردن شپش در خانه راه‌های بسیاری مانند شستن لباس‌ها و روتختی در لباسشویی، قرار دادن آن‌ها به مدت دو هفته در کیسه در بسته پلاستیکی وجود دارد. همچنین استفاده از برنامه خشک‌کن لباسشویی با درجه حرارت بالا و تمیز کردن تشک و تخت با جارو و اسپری دفع حشرات از روش‌های کارآمد دیگر برای رفع این موجودات است. برای از بین بردن شپش در وسایل غیرقابل شست‌وشو (مانند اسباب بازی‌ها)، این وسایل را در کیسه‌های در بسته پلاستیکی نگهداری می‌کنیم. همچنین برای وسایل غیرقابل‌شست‌وشو مانند تشک که امکان قرار دادن آن در کیسه پلاستیکی وجود ندارد؛ بهترین راه برای حفاظت از تشک در برابر شپش، پوشاندن آن با محافظ تشک است.

محافظ تشک و انواع روتختی را از فروشگاه‌های معتبری مانند صفاهوم که کیفیت آن‌ها تضمین شده است، خریداری کنید. فروشگاه صفاهوم با قدمت بیش از ۸۰ سال در زمینه فروش کالاهای خانه و جهیزیه عروس توانسته مشتریان وفاداری برای خود جذب کنید. این فروشگاه علاوه‌بر فراهم کردن امکان خرید آنلاین از سراسر ایران، ۳ شعبه حضوری در شهر زیبای اصفهان است.

کد خبر 778043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.