افزایش سرمایه شهرداری اصفهان در شرکت بین المللی لجستیک راه ابریشم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مصوبات صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی صالحی امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ درباره مصوبات صدوچهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جلسه امروز تحت تأثیر یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت، به ویژه شهید اسماعیل هنیه و یاد و خاطره ۱۶۰ شهید خبرنگار دفاع از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد.

وی افزود: لایحه دو فوریتی، با توجه به نزدیک بودن روز خبرنگار، در رابطه با رایگان شدن حمل و نقل عمومی و تسهیل استفاده خبرنگاران از برخی مراکز فرهنگی و تفریحی بررسی شد که به تصویب رسید؛ در روزهای پیش رو جزئیات این طرح به اطلاع خبرنگاران خواهد رسید تا بخش کوچکی از زحمات راویان و جلوداران فرهنگ اطلاع رسانی در شهر را جبران کنیم هرچند تلاش‌هایشان بیشتر از این است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه ملی فن نما گفت: این نمایشگاه مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و پلی است برای ارتباط زنجیره تولید دانش تا ثروت با محوریت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و کسب و کارهای استارت آپی که تقریباً در کشور بی نظیر بوده و تلاش شده است هم‌رسانی، ارتباط دادن و امیدآفرینی را به واسطه بخش‌های مختلف این زیست بوم در قالب این نمایشگاه در اصفهان رقم بزنیم؛ در این راستا تجربه خوبی سال گذشته داشتیم و امیدواریم امسال هم به خوبی این ارتباط چرخه دانش، صنعت، تأمین مالی و بازار برقرار شود و فن نما بتواند نقش خود را به خوبی در این حوزه ایفا کند.

صالحی بیان کرد: لایحه واگذاری انجام پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهید فخری‌زاده و پل‌های روی رودخانه در منطقه ۴ شهرداری اصفهان به سازمان عمران شهرداری بررسی شد که با قید تاکیداتی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجوز تولید یک رام قطار مترویی پنج واگنه در کارگروه تولید بار اول معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری با شرکت واگن پارس بررسی و با توجه به اختیارات قانونی جمع‌بندی شد که این لایحه مسترد شود و در زمان عقد قرارداد مجدد به شورا بازگردد و شهرداری اقدامات را پیش ببرد و قرارداد نهایی را به شورا ارائه کند.

وی ادامه داد: لایحه توافق نامه شهرداری منطقه ۱۰ با یکی از مجموعه زمین داران در طرح تعریض خیابان اطشاران و کندروی اتوبان شهید آقابابایی بررسی و این موضوع پس از سال‌ها اجرا شد و با تصمیم همکارانم به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: لایحه مساعدت در صدور درخواست گواهی عدم خلاف مجموعه بیمه سلامت بررسی شد که به تصویب رسید.

صالحی افزود: عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و کازان روسیه بررسی و به تصویب رسید تا بعد از هوشیمینه ویتنام و استانبول ترکیه این سومین موافقت شورای اسلامی شهر در دوره ششم برای عقد خواهرخواندگی با شهرهای جهان بود و امیدواریم این موضوعات با جدیت به نتیجه نهایی برسد و در کنار ۱۵ خواهرخوانده و ۳ تفاهم همکاری، این ۳ شهر هم اضافه شوند، مراحل خواهرخواندگی ۳ شهر دیگر نیز در حال انجام است که پس از طی مراحل قانونی به صحن شورا خواهد آمد.

وی اظهار کرد: افزایش سرمایه شهرداری در شرکت بین المللی لجستیک راه ابریشم لایحه دیگر امروز بود. این نیز یکی از تصمیمات بسیار خوب مدیریت شهری بود که یک ظرفیت اقتصادی خوبی را برای شهر و استان اصفهان در حوزه صادرات و واردات و تجارت بین المللی ایجاد می‌کند. احداث و ایجاد بندر خشک اصفهان را تبدیل به یکی از قطب‌های اقتصادی موفق ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری با افزایش سرمایه خود در این شرکت زمینه را برای اجرای با سرعت بیشتر این پروژه فراهم کرد امیدواریم این حضور مؤثر شهرداری آورده بیشتری برای آینده شهر به همراه خواهد داشت.

صالحی تصریح کرد: فهرست مساعدت‌های مرحله سوم طرح چشمه‌های نورانی یا مشارکت شهرداری با مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی مردمی برای احداث مجموعه‌های فرهنگی مذهبی در محلات بررسی شد که به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: لایحه ایجاد تسهیلات برای افزایش سرانه‌های بهداشتی درمانی دستور کار بعدی بود که به درخواست شهرداری برای بررسی بیشتر مسترد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان برای چهارمین سال فعالیت امروز انجام شد که بر اساس رأی گیری انجام شده اعضای هیئت رئیسه مشخص شدند.

کد خبر 778033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.