کارگروهی به مسئولیت شخص رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات اصفهان ایجاد شود

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم با تشکیل کارگروهی متشکل از نخبگان و متخصصان به مسئولیت شخص رئیس قوه مجریه ضمن بررسی و ادامه اقدامات انجام شده در دولت گذشته اقدامی عاجل درباره مشکلات زاینده‌رود، فرونشست زمین و آلودگی هوای اصفهان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه چهاردهم مرداد_ در صدوچهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود اظهار کرد: با کمال تأسف و تأثر بار دیگر دست‌های پلید دشمنان قسم خورده اسلام و صهیونیسم جهان جنایتکار با ترور ناجوانمردانه‌ای شهید والا مقام اسماعیل هنیه چهره زشت و ظالمانه خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که این رژیم جعلی به هیچ کدام از قوانین و مناسبت‌های بین‌المللی اعتقاد ندارد.

وی افزود: این ترور ناجوانمردانه نه‌تنها جراحتی عمیق بر قلب خانواده این شهید عزیز و ملت فلسطین بر جای گذاشت بلکه مایه اندوه و خون‌خواهی ملت‌های مسلمان و آزادگان و جبهه مقاومت شد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهید اسماعیل هنیه، چهره درخشان مقاومت و پایداری با خون پاک خود صفحه‌ای درخشان از مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز را رقم زد، تصریح کرد: او که تمام عمر خود را در راه دفاع از حقانیت ملت مظلوم فلسطین و آرمان‌های والای اسلام گذرانده بود، با شهادت خود بار دیگر جهان را متوجه عمق جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیانش کرد، در این راستا ضمن محکومیت شدید، این اقدام تروریستی منصوب به رژیم جعلی و کودک‌کش، به خانواده شهید هنیه، ملت فلسطین، جبهه مقاومت و تمام آزادی‌خواهان جهان تسلیت گفته و یقین داریم خون پاک این شهید بزرگوار همچون مشعلی فروزان راه مبارزه و مقاومت را برای نسل‌های آینده روشن خواهد ساخت.

کلاهدوزان تاکید کرد: بدون تردید ترور ناجوانمردانه و بزدلانه این قهرمان همیشه زنده اسلام بی‌پاسخ نخواهد ماند و این اقدام جنایت‌کارانه درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر از گذشته خواهد کرد.

وی افزود: از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران نظامی خواستار اقدامات جدی و قاطع برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان بوده و مطالبه مواجهه هوشمندانه، شجاعانه و مدبرانه با عاملان این جنایت را داشته و تاکید می‌کنیم هیچ تهدیدی نباید ما را از راه استوار و پرافتخارمان منحرف سازد؛ در این راستا ایمان داریم که خون شهیدان همواره ضامن پایداری و استقامت این مردم بوده و خواهد بود و هیچ نیرویی قادر نخواهد بود که عزم راسخ ملت ما را در هم بشکند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این حرکات ناجوانمردانه در عصر امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به آگاه‌سازی درست و دسترسی کامل شفاف به اطلاعات، تبیین مسائل به صورت دقیق و درست دارد، گفت: انجام این مهم، وظیفه خبرنگاران را در آستانه روز خبرنگار به ما یادآور می‌شود؛ هفدهم مرداد یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع‌رسانی «محمود صارمی» شهید گرانقدری است که فراقش بهانه‌ای شد برای گرامی‌داشت روز خبرنگار است.

خبرنگاری حرفه نان‌آوری و نام‌آوری نیست، بلکه هنر کشف و درک حقیقت و بیان دلیرانه آن است

کلاهدوزان اظهار کرد: خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق و آزادی و نیک‌اندیشان بلند نظر عرصه اطلاع رسانی هستند، چه بسیارند غیورمردان و آزاد زنانی که جان شیرین خود را در راه پاسداری از قلم حق نویس خود فدا کرده‌اند که نام آنان همواره بر تارک حق‌گویی و آزاد اندیشی می‌درخشد.

وی با بیان اینکه می‌توان گفت خبرنگاری حرفه نان‌آوری و نام‌آوری نیست، بلکه هنر کشف و درک حقیقت و بیان دلیرانه آن است، ادامه داد: فرا رسیدن هفدهم مرداد را به همه خبرنگاران ایران عزیز تبریک می‌گوئیم و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان را آرزومندیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس‌جمهور و دولت آینده به‌عنوان نماینده مردم شهر اصفهان گفت: از زبان مردم این شهر به ایشان بیان خواهیم کرد که اصفهان از دولت چهاردهم چه می‌خواهد؟ ایران جزو معدود کشورهایی است که چندین پایتخت در طول تاریخ داشته است.

کلاهدوزان ادامه داد: ایران طی این چند قرن اخیر شاهد پایتخت‌های متعددی از جمله تبریز، قزوین، اصفهان، شیراز، مشهد و در نهایت تهران بود و در این میان اصفهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، چرا که عصر پایتختی اصفهان نه فقط عصر وسیع‌ترین امپراتوری ایران در قرون اخیر، بلکه عصر شکوفایی علم و هنر و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی به شمار می‌رفته و می‌رود.

وی یادآور شد: اصفهان در دوران پایتختی کوتاه خود نه تنها توانست مرکز یک امپراتوری وسیع و یکپارچه باشد، بلکه توانست تبدیل به ام القرای علم و فرهنگ و تمدن در زمانه خود شود، به نوعی که زندگی در اصفهان آن روزها تبدیل به آرزوی نخبگان جهان از شرق تا غرب شده بود و حالا ببینیم شهر نصف جهان و پایتخت روزهای نه چندان دور ایران از دولت چهاردهم چه می‌خواهد؟

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بدون شک از منظر هر فرد جهان دیده منصفی باید اصفهان را یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای جهان دانست و به نوعی از این منظر کمتر شهری را بتوان با اصفهان قیاس نمود تصریح کرد: به‌رغم تمام ظرفیت‌های اصفهان در دهه اخیر شاهد بی‌مهری و کم توجهی اکثریت دولت‌ها به شهر نصف جهان بوده‌ایم، نه‌تنها با برداشت یک شهر برخوردار از شهر اصفهان گامی شایسته و جدی در مسیر توسعه این شهر برداشته نشده است، بلکه در بعضی دولت‌ها شاهد تصمیماتی بودیم که حتی می‌توانست کیان حیات اسپادانا را مورد تهدید قرار دهد که این را می‌توان در بحث مدیریت آب استان نظاره‌گر بود.

کلاهدوزان یادآور شد: اصفهانی که روزی پایتخت ایران بود، پس از آن به مدد ظرفیت‌های ذاتی خود تبدیل به قطب گردشگری و اقتصاد کشور گردید این روزها تیر در پهلو و استخوان در گلو در گوشه‌ای نشسته و شاهد زوال خود است، مشکلاتی همچون کمبود آب، فرونشست زمین، آلودگی هوا و عدم تخصیص منابع مالی مناسب از مشکلات این شهر و استان اصفهان بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مسائل و مطالبات مردم استان اصفهان و شهر اصفهان حل مسائل زیست‌محیطی شهر و استان اصفهان است، افزود: در روزهای اخیر مردم شهر اصفهان شاهد استقرار پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا هستند، به‌طوری که نفس مردم اصفهان به شماره افتاده است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌های اخیر بحران ناشی از گرد و غبار در اصفهان یکی از ملموس‌ترین مشکلاتی است که شهروندان اصفهانی به آن دست و پنجه نرم کرده‌اند و این مشکل با تشدید وضعیت نبود رطوبت زمین، خشکی زاینده‌رود و رهاسازی اراضی کشت کشاورزی ادامه یافته و موجب فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخل شده است؛ تمام معادلات دست به دست هم داده و نفس دیار نصف جهان را به شماره انداخته است.

شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ به هدف اصلی خود که بی‌نیازی از شبکه توزیع برق شهر است، دست پیدا می‌کند

کلاهدوزان یکی دیگر از مشکلات زیست‌محیطی اصفهان را خشکی زاینده‌رود دانست که این روزها موجب شده است شهروندان اصفهانی با کمبود مشکل فشار و قطعی آب شرب مواجه شوند، گفت: گرمای بیش از حد هوا و قطعی برق در مناطق شهری باعث تا رضایتی و مشکلات اساسی برای خانواده‌ها و همشهریان ما شده است، در این راستا با تشکر از تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در دولت اخیر در بحث‌های انتقال آب زاینده‌رود انجام شده است، دولت جدید نیز باید به سامانه دوم آبرسانی شهر اصفهان برای رفع کمبود آب آشامیدنی و تأمین شبکه آب اصفهان توجه ویژه داشته باشد تا شاهد قطعی آب نباشیم.

وی ادامه داد: از مشکلات دیگر این شهر، داستان مشکلات قطعی برق صنایع است که توسعه نیروگاه‌ها بسیار مهم است و در این راستا یکی از راهکارهای دیگر در این حوزه که قابل پیگیری است، استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است که می‌توان با هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت و تعریف پروژه‌ها و اقدامات لازم به این مهم دست یافت و یاری‌رسان محیط زیست و آیندگان باشیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: جا دارد نگاهی به برگزاری آئین تأمین ۱۰ درصد انرژی برق با استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های وابسته شهرداری در هفته گذشته داشته باشیم که در این پروژه مدیریت شهری با توجه به مشکلات زیست‌محیطی شهر اصفهان در اقدامی پیشرو داوطلبانه نسبت به تأمین برق ساختمان‌های وابسته شهرداری تا سال ۱۴۰۱۰ در برنامه عملیاتی هر سال بخشی از این هدف‌ها دست پیدا کرده و تا سال ۱۴۱۰ به هدف اصلی آن که بی‌نیازی از شبکه توزیع برق شهر است، خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از این اقدام ارزنده یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی دیگر استان نیز به این مسئله توجه داشته باشند و از این الگو استفاده کرده و قدم به قدم مشکلات شهر را در کنار هم حل کنیم.

وی از رئیس‌جمهور خواست که در گام اول با تشکیل کارگروهی متشکل از نخبگان و متخصصان به مسئولیت شخص رئیس قوه مجریه ضمن بررسی و ادامه اقدامات انجام شده در دولت گذشته، اقدامی عاجل برای مشکلات زاینده رود، فرونشست زمین و آلودگی هوای اصفهان انجام دهند و به مردم اصفهان این فرصت داده شود تا بتوانند بار دیگر طنین انداز عظمت و شوکت در ایران و جهان باشند.

کد خبر 778027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.