پیش‌بینی آب و هوای  هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده، امروز یکشنبه ۱۴ مرداد

کارشناس هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز_یکشنبه چهاردهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی مورد انتظار است.

وی افزود: امروز کماکان در دریای عمان و تنگه هرمز، وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و دریا مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: آب‌های خلیج فارس نیز با وزش بادهای شمال غربی مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

حمزه‌نژاد افزود: ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و ارتفاعات مرکزی، افزایش ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

حمزه‌نژاد افزود: روز دوشنبه نیز این شرایط جوی و دریایی در استان حاکم است و روز سه‌شنبه از سرعت باد در خلیج فارس کاسته می‌شود، اما وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب‌شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت: در این مدت با ماندگاری رطوبت نسبی زیاد در منطقه، نوسانات دمایی تغییر چندانی ندارد.

کد خبر 777930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.