آخرین اخبار از مرز مهران برای زائران + فاصله تا کربلا، ساعت کاری و وضع هوای مهران

مرز مهران یکی از محبوب‌ترین مرزهای انتخاباتی زائران برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین است که تا کربلا، ۲۷۹ کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرز مهران همواره طی سال‌های اخیر محبوب‌ترین مرز انتخابی زائران برای پیاده‌روی اربعین بوده و این مرز تا کربلا، ۲۷۹ کیلومتر فاصله دارد.

مرز مهران در استان ایلام و در در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام قرار گرفته است و دسترسی به آن از مسیرهای کرمانشاه - اسلام آباد - حمیل - چرداول - شباب - ایلام - مهران، کرمانشاه - اسلام آباد - ایوان غرب - ایلام - مهران، خرم آباد - کوهدشت - پل سیمره - شباب - ایلام - مهران - پلدختر - دره شهر - بدره - ایلام مهران، پلدختر - دره شهر - بدره - ملکشاهی - مهران و اندیمشک - دهلران - مهران، فراهم می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، تمام دستگاه‌های اداری مربوطه در پایانه مرزی مستقر خواهند بود و هیچ تعطیلی در مرز وجود ندارد، همچنین مسیرهای ذکر شده به صورت زمینی در دسترس زائران قرار خواهد داشت.

از مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر، از مهران تا کاظمین ۲۸۳ کیلومتر و از مهران تا نجف ۳۰۳ کیلومتر، فاصله است، همچنین پذیرش زائران در پایانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرز مهران برای عزیمت به کشور عراق، شبانه‌روزی است.

بعد از انجام تشریفات گذرنامه‌ای و خروج از خاک جمهوری اسلامی ایران از طریق پایانه بین‌المللی مرز زمینی مهران، شهرستان بدره عراق اولین شهرستان برای عزیمت زائرین به عتبات عالیات عراق و نزدیک‌ترین شهر زیارتی عراق به مرز مهران نیز کربلای معلی است.

دمای هوا در مرز مهران

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، هوای شهرهای استان ایلام تا ۷۲ ساعت آینده به شرح زیر اعلام شده است:

ایلام: آسمان صاف تا کمی ابری / ‏‏ بیشینه دما: ۳۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۲۲ درجه سانتی‌گراد

مهران: آسمان صاف گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۴۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۸ درجه سانتی‌گراد

ایوان غرب: آسمان‬‬‬‬ صاف گاهی وزش باد / ‏بیشینه دما: ۳۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۲۱ درجه سانتی‌گراد

بدره: آسمان‬ صاف گاهی وزش باد / ‏ بیشینه دما: ۴۳‬ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد

دره شهر: آسمان صاف گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۴۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۷ سانتی‌گراد

کد خبر 777880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.