هوای گیلان تا ۶ درجه گرم‌تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان گفت: هفته گرم و شرجی را در استان در پیش رو داریم و طی این مدت دمای هوای گیلان سه تا شش درجه گرمتر می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمدتقی سدیدی امشب _شنبه سیزدهم مرداد_ اظهار کرد: امروز شرایط جوی آرام و پایداری را در گیلان داشتیم؛ آسمان در اکثر مناطق استان، صاف و آفتابی بود، پدیده قابل توجهی قابل ملاحظه از ایستگاه‌های هواشناسی گزارش نشد.

وی افزود: از نظر دمایی همانطور که انتظار داشتیم امروز شاهد افزایش نسبی دما در استان بودیم به طوری که دمای رشت در گرم‌ترین ساعات به ۳۲ درجه بالای صفر رسید، که نسبت به روز گذشته پنج درجه گرم‌تر سده بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: امروز لوشان با دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر گیلان بود، در حالی که صبح امروز جیرنده با ثبت دمای ۱۴ درجه خنک‌ترین هوا را بین ایستگاه‌های هواشناسی استان را به خود اختصاص داد.

سدیدی تصریح کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد که این شرایط جوی آرام و پایدار همچنان تا پایان هفته در استان ادامه دارد و طی این مدت آسمان گیلان در بیشتر ساعات صاف و آفتابی خواهد بود.

وی ادامه داد: البته گاهی با رشد ابر و وزش باد خواهیم داشت و از نظر دمای هوا انتظار داریم تا پایان هفته به طور متوسط سه تا شش درجه هوای مناطق مختلف گیلان گرم‌تر شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان افزود: در طول هفته مخصوصاً در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان به دلیل بالا بودن رطوبت دمای احساسی می‌تواند به ۴۰ درجه بالای صفر برسد و احتمال گرمازدگی وجود دارد، لذا توصیه می‌کنیم کودکان، سالمندان و افراد با مشکلات قلبی و تنفسی تا جایی که امکان دارد در ساعات گرم روز از تردد در فضای باز تردد خودداری کنند.

سدیدی اظهار کرد: در طول هفته با اینکه سامانه بارشی فعالی را در استان نداریم اما شرایط برای شکل‌گیری ناپایداری‌های محلی و همرفتی فراهم است و احتمال دارد در برخی نقاط استان در ساعات عصر و شب شاهد رشد ابر و رگبارهای خفیف و پراکنده باران هم باشیم؛ البته مقدار بارش‌ها گسترده و قابل ملاحظه نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده، دریا آرام است و با ارتفاع موج حداکثر ۴۰ سانتی متر خواهد رسید و شرایط برای فعالیت دریای مناسب و مساعد است.

کد خبر 777787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.