طوفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۳ هزار متر کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۳ هزار متر کاهش داد و در شهرستان زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۱۶۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به شش هزار متر، خاش ۵۰۰ متر، میرجاوه ۱۵۰۰ متر، سراوان دو هزار متر و ایرانشهر سه هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز در ارتفاعات نیمه جنوبی و از یکشنبه تا پایان هفته آینده با تشدید جریانات موسمی در ارتفاعات مرکزی و نیمه‌جنوبی استان بعد از ظهرها و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است.

وی یادآور شد: دریای عمان به ویژه نواحی شرقی مواج پیش‌بینی می‌شود و گرمای هوا تا فردا ماندگار خواهد بود.

حیدری اذعان کرد: از یکشنبه با توجه به تشدید جریانات موسمی کاهش محسوس دما به ویژه برای نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: شهروندان از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات اجتناب و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کرده و همچنین از محصولات کشاورزی محافظت شود.

کد خبر 777760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.