جزئیات ترور اسماعیل هنیه به روایت روزنامه تلگراف

روزنامه تلگراف به نقل از دو مقام جمهوری اسلامی گزارش داد موساد برای ترور هنیه دو مأمور ایرانی را به کار گرفت تا در سه اتاق مهمان‌سرایی که هنیه معمولاً در آن اسکان می‌یافت، بمب کار بگذارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه تلگراف به نقل از دو مقام جمهوری اسلامی گزارش داد موساد برای ترور هنیه دو مأمور ایرانی را به کار گرفت تا در سه اتاق مهمان‌سرایی که هنیه معمولاً در آن اسکان می‌یافت، بمب کار بگذارند.

جزئیات ترور اسماعیل هانیه به روایت روزنامه تلگراف

طبق این گزارش، قرار بود هنیه در اول خرداد هنگام حضورش در مراسم تدفین ابراهیم رئیسی، زمان استقرار در این میهمان‌سرا ترور شود، اما این عملیات به دلیل حضور افراد زیادی در ساختمان محل اقامت او و احتمال بالای شکست، در آن زمان اجرا نشد.

به گزارش تلگراف، دو ماموری که بمب را در اتاق هنیه کار گذاشتند از ایران خارج شدند اما یک منبع آن‌ها در ایران بود تا محل نهایی اتاق هنیه را اعلام کند.

بر اساس گزارش این روزنامه بریتانیایی، این مأموران ساعت دو بامداد به وقت تهران بمب اتاق هنیه را از خارج کشور منفجر کردند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف، عوامل اجرای این عملیات در تصاویر دوربین‌های مداربسته دیده شدند که به‌طور مخفیانه وارد اتاق‌ها شده و پس از چند دقیقه خارج می‌شوند.

در گزارش تلگراف از قول یک مقام سپاه پاسداران گفته شده: «آن‌ها اکنون مطمئن هستند که موساد مامورانی را از واحد حفاظت انصارالمهدی استخدام کرده است.»

او همچنین افزود: «پس از تحقیقات بیشتر، بمب‌های اضافی در دو اتاق دیگر کشف شد.»

به گزارش ایمنا، روایت روزنامه تلگراف صرفاً جهت اطلاع مخاطبان منتشر شده و به منظور تأیید یا صحت آن نیست؛ لازم به ذکر است که بر اساس آنچه مراجع رسمی در ایران تا به امروز اعلام کرده‌اند، ترور از طریق پرتابه و از هوا انجام شده و نه به صورت بمب گذاری؛ خالد قدومی، نماینده حماس در تهران نیز در مصاحبه با رسانه‌ها در رد ادعای شهادت اسماعیل هنیه با بمب کارگذاری شده در محل اقامت او، گفت رهبر حماس با پرتابه‌ای انفجاری مثل موشک، ریزپرنده یا گلوله کشته شده است.

کد خبر 777678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.