نحوه تزریق و مزایای واکسن پنوموکوک برای کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تزریق واکسن پنوموکوک باعث کنترل عفونت سیستم تنفسی تحتانی و برای کودکان دو، چهار و دوازده ماهه تزریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد ملک‌زاده، امروز_ شنبه، سیزدهم مرداد_ در مراسم آغاز طرح واکسیناسیون «پنوموکوک» در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این واکسیناسیون از بهترین و مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری عفونی است که امروز هم‌زمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته با واکسن‌های فلج اطفال، سرخک و سرخجه توانستیم بیماری‌های عفونی را کنترل کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وجود میکروب پنوموکوک یا عفونت‌های پنوموکوکی سبب بروز بیماری‌هایی شامل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، پنومونی و عفونت خون شده که ممکن است موجب بستری در بیمارستان شده یا با ایجاد عوارض در کودک حتی منجر به مرگ او شود که انجام واکسیناسیون باعث کنترل عفونت سیستم تنفسی تحتانی و کنترل بیماری می‌شود.

وی با بیان اینکه این واکسن برای کودکان دو ماهه، چهار ماهه و دوازده ماهه تزریق می‌شود، تصریح کرد: واکسن پنوموکوک برای یک هزار و ۳۵۰ کودک در استان انجام می‌شود.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: از مزایای این واکسن این است که با تزریق آن در دوران کودکی، در بزرگسالی میزان بیماری‌های عفونت ریه در فرد کمتر و نیاز به آنتی‌بیوتیک کمتر خواهد بود.

کد خبر 777656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.