امضای ۳۰ هزار نفر پای طومار حذف سوارکاری از المپیک

پس از آنکه دو سوارکار در المپیک پاریس به‌دلیل حیوان آزاری به کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی احضار شدند، ۳۰ هزار نفر طوماری را برای ممنوعیت مسابقات سوارکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از علنی شدن رسوایی‌هایی درباره دو سوارکار به‌دلیل حیوان آزاری در بازی‌های المپیک پاریس، طوفانی از خشم مردم برای حذف این رشته از المپیک به پا شد.

از آغاز بازی‌های المپیک، شارلوت دوژاردین موفق‌ترین سوارکار زن بریتانیایی، پس از انتشار تصاویری که نشان می‌دهد او در یک جلسه مربیگری همواره با شلاق به اسبی ضربه می‌زند، از بازی‌ها کناره‌گیری کرد و از سوی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های سوارکاری هم محروم شد. این ویدئو سبب شد تا موجی از خشم برانگیخته شود. هرچند با وجود عذرخواهی شارلوت، وکیل او مدعی شد که این روشی استاندارد در آموزش است.

مسئولان فدراسیون بین‌المللی سوارکاری، کارت زردی را به کارلوس پارو سوارکار برزیلی دادند، زیرا او حرکتی ممنوعه روی گردن اسب انجام داده بود که می‌توانست تنفس حیوان را به خطر بیندازد.

این موضوع سبب شد تا طوماری برای حذف رشته‌های سوارکاری از بازی‌های المپیک امضا شود و نزدیک به ۳۰ هزار نفر این طومار را در Charge.org امضا کرده‌اند. به نظر می‌رسد با ادامه این روند این ورزش شاید دیگر بخشی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس نباشد.

سازمان حفاظت از حیوانات آمریکا اعلام کرد که اگر در سوارکاری در رشته‌های چوگان، درساژ و پرش‌های نمایشی شرکت می‌کند، اولویتش باید رفاه اسب باشد، اگر این موضوع در اولویت نباشد این ورزش در خطر است.

کد خبر 777650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.