برگزاری یادواره ۲۹۵۰ شهید لشکر ۱۶ زرهی قزوین

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: یادواره ۲۹۵۰ شهید لشکر ۱۶ زرهی قزوین با حضور و سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پانزدهم مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، امیر سرتیپ‌دوم ستاد حسین محمدشفیعی ظهر امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: همزمان با سالگرد شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی یادواره ۲۹۵۰ شهید لشکر ۱۶ زرهی قزوین با حضور و سخنرانی امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره در گلزار شهدای شهر قزوین بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، افزود: در روز پانزدهم مرداد و همزمان با یادواره با همراه قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) ۷۰ سری جهیزیه شامل ۵ کالای ضروری به نوعروسان مددجو اهدا می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های قزوین و زنجان از اجرای ۳۱ طرح تشویقی تحت عنوان طرح لبیک در ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب طرح لبیک انواع بسته‌های تشویقی و حمایتی در اختیار خانواده ارتش قرار می‌گیرد.

امیر محمدشفیعی از آغاز رزمایش دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس از امروز خبر داد و تاکید کرد: تا امروز با حدود ۷۷۰ خانواده شهید ارتش در استان قزوین دیدار داشته‌ایم و در قالب این رزمایش هم تلاش می‌کنیم با بقیه این خانواده‌ها دیدار تازه کنیم و حدود ۵۰۰ میلیون تومان هدایای نقدی تقدیم خانواده شهدا خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته خبرنگاران، تاکید کرد: روشنگری و مطالبه بحق از مسئولان دو وظیفه اصلی خبرنگاران و اهالی رسانه است و در جایی که دشمن تلاش می‌کند جای ظالم و مظلوم را عوض کند، خبرنگاران باید به جهاد تبیین همت گمارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: درخواست و مطالبه فرماندهی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی مخابره کردن همه تلاش‌ها و زحمات نیروهای مسلح در راستای حفظ امنیت کشور و همچنین دستاوردهای فرهنگی نیروهای مسلح است.

برگزاری ۲۳۳ برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین نیز با بیان اینکه در سال جاری ۲۳۳ برنامه با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جای‌جای استان برگزار شده است، گفت: در همین راستا ۱۸۵ برنامه فرهنگی در حسینیه‌ها و خانه‌های شهدای قزوین برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ یادواره شهدای شاخص و ۱۳ برنامه جنبی دیگر، اضافه کرد: از جمله برنامه‌های مهم بنیاد شهید استان قزوین تا پایان امسال برگزاری سلسله مراسم سالروز ورود آزادگان، سالگرد شهادت رئیس‌جمهور شهید محمدعلی رجایی، یادواره شهدای حج، یادواره روز جانبار و بزرگداشت روز شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین با تاکید بر اینکه شهید بابایی و شهیدحسین لشگری محور برگزاری یادواره ۲۹۵۰ شهید لشگر ۱۶ زرهی هستند، گفت: در همین رابطه ۶۰ قطعه عکس شهید عباس بابایی با هوش مصنوعی بازطراحی شده است که در یادواره رونمایی خواهد شد.

اسمعیلی با بیان اینکه در استان قزوین ۳۶۷ گلزار و مزار شهدا داریم، اضافه کرد: ۳۳۰ گلزار شهید استان قزوین در روستاهای استان قزوین قرار گرفته که تا حد ممکن با همراهی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها بازپیرایی شده است.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای جدی امروز کشور و استان قزوین اجرای کامل قانون جامع خدمات ایثارگران است که طبق پیمایش‌های صورت‌گرفته حدود ۳۰ درصد آن فقط اجرا می‌شود و باید با همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی همه مواد و مفاد این قانون جامع رنگ اجرا به خود بگیرد.

کد خبر 777645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.