انتقال دارو برای موکب‌های اربعین تنها از طریق هلال‌احمر امکان‌پذیر است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: موکب‌هایی که برای مراسم اربعین قصد انتقال دارو به کشور عراق را دارند، باید از طریق جمعیت هلال‌احمر پیگیر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، تراب محمدی صبح امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ در جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این استان جزو استان‌های فعال در استقرار مواکب اربعین است، اظهار کرد: این استان معین آذربایجان غربی در مراسم جهانی اربعین برگزیده شده است و با هماهنگی‌های انجام یافته در مرز تمرچین اتوبوس‌ها و ون‌ها برای انتقال زائران به طور مستقیم به شهر کربلا استقرار یافته‌اند.

وی افزود: پارکینگ لازم برای خودروهای شخصی نیز در مرز تمرچین فراهم است و زائران در صورت امکان با خودروهای شخصی به مرز مراجعه کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حمل‌و نقل زائران، توزیع مواد غذایی و اسکان زائران از جمله مسائل مهمی است که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، بر توزیع عادلانه امکانات در بین مواکب تاکید و اضافه کرد: در ایام اربعین موکب‌هایی که توانمند هستند در کشور عراق حضور پیدا کنند.

محمدی ادامه داد: این اقدام برای موکب‌هایی که برای مراسم اربعین قصد انتقال دارو به کشور عراق را دارند، باید از طریق جمعیت هلال‌احمر انجام شود.

وی اطلاع‌رسانی‌های کافی برای ثبت‌نام زائران در سامانه سماح را ضروری دانست و گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح فرصتی برای برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های مسئول است که اگر انجام نشود، مشکلاتی برای زائران و دستگاه‌های خدمات‌رسان ایجاد خواهد شد.

کد خبر 777628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.