پیش بینی هواشناسی تبریز و آذربایجان شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای تبریز صاف تا قسمتی ابری و بعد از ظهر نیز افزایش ابر، گاهی افزایش وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی ناپایدار طی سه روز آینده به ویژه در بخش نیمه شمالی و شرقی استان آذربایجان شرقی است.

وی افزود: در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد (احتمال خیزش گرد و خاک و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع)، رگبار باران، غرش آذرخش، بروز مه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و اصابت صاعقه وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توصیه می‌شود به هشدار سطح زرد توجه شود، ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتاً پایدار با افزایش دما پیش بینی می‌شود.

امیدفر با اشاره به پیش‌بینی آب و هوا در تبریز تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود هوای تبریز صاف تا قسمتی ابری و بعد از ظهر نیز افزایش ابر، گاهی افزایش وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای حداقل ایستگاه‌های هواشناسی استان، جلفا با ۲۴ درجه و ورزقان با ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده‌اند و دمای تبریز ۱۹ درجه سانتی گراد بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: هم‌اکنون (۱۰:۳۰) دمای تبریز ۳۱ درجه سانتی‌گراد بوده است که پیش‌بینی می‌شود در گرم‌ترین حالت به ۳۲ درجه سانتی‌گراد و سردترین حالت به ۲۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

کد خبر 777573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.