مشارکت ۳۶۰۰ مدرسه در جشنواره آفرینو / ارسال ۶۲۰۰ طرح به جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش درباره جشنواره ملی آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) گفت: حدود ۳۶۰۰ مدرسه در این فراخوان شرکت کردند و نزدیک به ۶۲۰۰ طرح از سراسر کشور ارسال شد که در اختتامیه رویداد آفرینو از شش طرح تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمودزاده صبح امروز _شنبه سیزدهم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره جشنواره ملی آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی به‌ویژه شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: جشنواره آفرینو در پی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۱۴۰۲ درباره ممنوعیت برون‌سپاری و نظارت بر مدارس غیردولتی، برنامه‌ریزی و برگزار شد، مدارس آموزش‌وپرورش باید از ابتکارات و خلاقیت‌ها بهره ببرد و آن را نیز در سایر مدارس ترویج دهند.

وی افزود: در همین راستا با همکاری متخصصان، کارشناسان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توانستیم چنین رویدادی را با هدف شناسایی ابتکار و خلاقیت‌های شرکت‌کنندگان و نیز ترویج این خلاقیت‌ها و ایده‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی برگزار کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: فراخوان شرکت در جشنواره در سال ۱۴۰۲ با موضوعات نوآوری در طراحی فرایندهای تربیتی و فرهنگی، نوآوری در طراحی فرایندهای آموزشی و پژوهشی، نوآوری در نوع مدیریت مدارس با استناد به سند تحول بنیادین، نوآوری در مشارکت و تعاون، نوآوری در فرایند تعلیم و تربیت و تنوع فضاهای یادگیری مدارس در سراسر کشور ابلاغ شد.

محمودزاده با بیان اینکه بحث نوآوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت در شش محور فراخوان داده شد و شرکت‌کنندگان حضور پیدا کردند، ادامه داد: برای نخستین بار چنین جشنواره‌ای برگزار و نزدیک به ۶۲۰۰ طرح از سراسر کشور برای جشنواره ارسال شد، حدود ۳۶۰۰ مدرسه در این فراخوان شرکت و مراحل ارزیابی و بررسی طرح‌ها را پشت سر گذاشتند، همچنین حدود ۳۷۰ منطقه در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این آثار بر اساس شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: از تعداد ۶۲۰۰ طرح، ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری رسید که از این تعداد ۴۰ طرح انتخاب و در نهایت ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید که در اختتامیه رویداد آفرینو از شش طرح تقدیر خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: چهاردهم و پانزدهم مرداد مراسم اختتامیه، نمایشگاه و معرفی آثار برگزار خواهد شد و علاوه بر ۲۰ طرح برگزیده که شش طرح آن مورد تقدیر قرار خواهد گرفت، ۴۴ طرح دیگر از طرح‌های معرفی شده در نمایشگاه می‌توانند در غرفه‌های نمایشگاه آثار خود را در حضور مدیران و مؤسسان معرفی کنند.

محمودزاده تاکید کرد: در روز اختتامیه کارگاه‌های تخصصی با موضوع فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده، هوش مصنوعی و کاربرد آن در مدارس، مدارس نسل چهارم و جریان تربیت در مدارس با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.

وی گفت: مدرسه البرز با ۱۱۶ طرح بیشترین طرح را داشته و استان ایلام دارای کمترین طرح است، همچنین ۴۰ طرح منتخب از استان‌های هرمزگان و مازندران، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، بوشهر و اصفهان بوده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش درباره مبحث خواهرخواندگی با مدارس دولتی در مناطق محروم با مدارس غیردولتی افزود: بیش از ۲ هزار مدرسه دولتی قرار است از تجربیات مدارس غیر دولتی از مهر سال جاری بهره‌مند شوند.

کد خبر 777526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.