پیش بینی آب و هوای چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۱۳ مرداد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته آسمان استان صاف گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در ساعات اولیه صبح به دلیل پایداری جو، غبار رقیق محلی در بخش‌هایی از استان انتظار می‌رود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های امروز در روزهای پایانی هفته احتمال رخداد رگبارهای خفیف در نواحی از شمال و شرق استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استقرار توده هوای گرم تا پایان هفته در سطح استان انتظار می‌رود و روزهای سه‌شنبه تا پنج شنبه نیز دماها افزایش جزئی خواهند داشت.

نوروزی با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بلداجی و شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان و بازفت با بیشینه دما ۴۱ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند.

وی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان کوهرنگ گفت: آسمان کوهرنگ امروز و فردا صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود از دوشنبه افزایش ابر را انتظار داریم و روزهای چهارشنبه تا جمعه احتمال رخداد رگبارهای خفیف وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان سامان بیان کرد: آسمان سامان امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، روزهای دوشنبه تا پایان هفته افزایش ابر، وزش باد و غبار محلی صبح‌گاهی انتظار می‌رود.

نوروزی با اشاره به وضعیت دمایی دو شهرستان کوهرنگ و سامان طی ۲۴ گذشته، ادامه داد: دما کمینه و بیشینه در شهر سامان به ترتیب ۲۰ و ۳۷ و در شهر چلگرد ۱۵ و ۳۳ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا دهم مردا، دمای میانگین استان، حدود ۱.۲ درجه سلسیوس افزایش را نسبت به بلندمدت نشان می‌دهد، همچنین دمای هوا از ابتدا فصل تابستان هفتم مرداد ۱.۶ درجه و از یکم مرداد ۲.۵ درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است.

کد خبر 777522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.