آب زنجان استاندارد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تمام پارامترهای منابع تأمین آب زنجان استاندارد است و نگرانی در این خصوص نیست.

علی محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر، ۶۰ درصد از جمعیت ۵۴۲ هزار نفری شهر زنجان از خدمات فاضلاب شهری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با سیستم «اس بی آر» فعالیت می‌کند، گفت: به طور معمول ۲۴۲ لیتر آب در شبانه‌روز و در فصل تابستان بیش از ۳۰۰ لیتر بر اساس نرم‌های تعریف شده در استان تولید و بنا به نیاز آبی مردم توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: تمام پارامترهای منابع تأمین آب زنجان استاندارد است و نگرانی در این خصوص نیست.

نادرخانی همچنین با اشاره به کیفیت آب در مناطق مختلف استان تاکید کرد: کیفیت آب زنجان بسیار بالاست و برای اثبات این موضوع هر یک از شهروندان می‌توانند نمونه‌ای از آب را در هر آزمایشگاهی بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت تصفیه ۷۵ هزار مترمکعب پساب در شبانه‌روز جهت استفاده بخش صنعت و کشاورزی در استان ایجاد شده است، اضافه کرد: هم اکنون در هر شبانه‌روز بیش از ۴۵ هزار متر مکعب پساب در تصفیه‌خانه فاضلاب تصفیه و ۱۸ هزار متر مکتب از آن به فروش و مصرف صنایع می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای فروش باقی پساب تصفیه شده در حال برگزاری مزایده هستیم تا عمدتاً از پساب برای صنایع استفاده شود و در این خصوص اولویت با صنایع است و هنوز برای بخش کشاورزی اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: سال‌های قبل در مقاطعی ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد تهم دریافت می‌کردیم که این میزان هم اکنون به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است که این میزان آب در مخازن مرکزی شهر با آب سطحی اختلاط و بعد توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: زمانی که میزان این اختلاط‌ها بالا یا پایین می‌شود احتمالاً طعم آب مقداری تغییر می‌کند اما به لحاظ کیفیت افت پیدا نمی‌کند.

نادرخانی یادآور شد: منابع تأمین آب استان شامل سد تهم و چاه‌های شرق زنجان است که یکی از قابلیت‌های شهر زنجان به شمار می‌رود که در دو طرف شهر قرار دارد و به واسطه طراحی خوب شبکه این قابلیت وجود دارد که هر یک طرف، طرف دیگر را به طور کامل پوشش دهد.

کد خبر 777501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.