در المپیک حتی مربی نیز همراه عبدلی نبود

سرمربی تیم ملی شنا درباره عملکرد نماینده کشورمان در المپیک گفت: درگیری ذهنی که از استرس بالای رقابت‌های المپیک نشئت می‌گیرد و حضور نداشتن مربی در کنار سامیار از مشکلات اساسی بود که موجب شد، عبدلی نتواند عملکرد واقعی خودش را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گامر دیلانچیان درباره نتیجه سامیار عبدلی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: انتظار شنای بهتری از سامیار داشتیم، اما سطح بالای رقابت و استرس موجود در این بازی‌ها موجب تأثیر منفی مستقیم روی ورزشکار می‌شود. با توجه به تمرینات روزهای پایانی سامیار رکورد زیر ۵۰ ثانیه را انتظار داشتیم ولی باز هم نسبت به ادوار گذشته نتیجه خوبی کسب کرد و با رکورد ۵۰ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه بین ۷۹ نفر در جایگاه ۴۸ قرار گرفت.

وی افزود: درگیری ذهنی که از استرس بالای رقابت‌های المپیک نشئت می‌گیرد و حضور نداشتن مربی در کنار سامیار از مشکلات اساسی بود که موجب شد عبدلی آن‌طور که باید خودش را نشان ندهد، اما با این حال او سریع‌ترین شناگر ایران است و در آینده افتخارات بزرگی برای ما کسب خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی شنا درباره آینده سامیار عبدلی نیز گفت: او راه طولانی را برای آینده دارد و در حال حاضر بسیار جوان است و میدان‌های زیادی ندیده و باید بیشتر تجربه کسب کند تا بتواند در چنین رویدادهای بزرگی، نتایج خوبی بگیرد. نخست باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و بعد از او انتظار کسب عنوان در المپیک داشته باشیم نه آنکه همه چیز را به شانس یا توانایی بالقوه نسبت دهیم.

وی افزود: سامیار در آلمان تمرین می‌کند و شاید امکانات خوبی در دسترس داشته باشد، اما باید هزینه زیادی صرف کند. شناگران دیگری نیز در خارج از کشور داریم که عملکرد خوبی دارند، اما نمی‌توانیم حمایت مالی درستی از آن‌ها داشته باشیم. شناگران داخلی ما از نظر حقوق ماهیانه نیز ساپورت می‌شوند و ورزشکاری همچون سامیار از این حمایت محروم است.

دیلانچیان در مورد اولویت‌های بعدی شنای ایران گفت: بازی‌های داخل سالن تایلند، هدف بعدی تیم ملی شنا است و بیست‌وپنجم مرداد نیز رقابت‌های انتخابی آن انجام می‌شود. امیدوارم که بتوانیم تیم خوبی را آماده کنیم و سامیار هم بهترین نسخه خودش را نشان دهد. بعد از المپیک باید برنامه چهار ساله بلند مدتی را تنظیم کنیم و چرخ شنا که به‌تازگی راه افتاده را سرعت ببخشیم. در سال‌های اخیر نتایج خوبی همچون ۱۲ مدال در قهرمانی آسیا را ثبت کردیم و همین روند را نیز باید دنبال کنیم تا موفقیت‌های بزرگ‌تر حاصل شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ای را برای ملی‌پوشان تنظیم کرده بودیم که رویدادی همچون المپیک، کمی ما را از مسیر منحرف کرد. جان اونسوی، مدرس بین‌المللی شنا و مشاور خارجی تیم ملی نیز به ما اضافه شد و کمی اهداف روند ما تغییر کرد. او قول کسب سهمیه المپیک توسط مهرشاد را داده بود؛ برنامه‌های کوتاه مدت و تغییرات در روند تیم ملی ریسک بالایی دارد که می‌تواند به یکباره نتایج را تغییر دهد. چنین تغییراتی نیازمند شناخت و نظارت بسیار بالاست که احتمال اتفاقات مثبت را بسیار کم خواهد کرد. اگر زمانی که قول کسب ورودی مهرشاد را داده بود، مخالفت می‌کردم، مقصر شناخته می‌شدم و این مسئله به ضرر همه تیم ملی بود.

سرمربی تیم ملی شنا درباره افقری و عبدلی خاطرنشان کرد: مهرشاد و سامیار بهترین شناگران ایران هستند. باید برنامه پیشرفت چهارساله برای آن‌ها بریزیم و با تمام توان آن‌ها را حفظ کنیم. از طرف دیگر نیز باید با جوانان، پشتوانه تیم ملی را شکل بدهیم. مهرشاد افقری در مسئله المپیک زیادی متضرر شد و با وجود تمرینات و امیدهایی که به او دادیم، حتی نتوانست رکورد خودش را نیز شنا کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 777499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.