پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد اهواز از مهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به تصویب پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی عمومی برای یک دوره از ترم مهر گفت: تلاش می‌شود در ترم‌های بعدی ۵۰ دانشجوی ایرانی و ۱۰ دانشجوی خارجی پزشکی عمومی در این دانشگاه جذب شوند.

علی افروس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: پس از دو سال پیگیری و تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و رایزنی با وزارت بهداشت، در نهایت با تصویب وزارت بهداشت، موفق به دریافت سهمیه پذیرش رشته پزشکی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز شدیم.

وی افزود: مهر امسال، ۳۰ دانشجوی پزشکی را برای یک دوره جذب خواهیم کرد، اما در حال برنامه‌ریزی و تلاش هستیم تا در آینده ظرفیت پذیرش دانشجوی ایرانی را افزایش دهیم و ظرفیت دانشجوی خارجی را نیز ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا علاوه بر ظرفیت پذیرش دانشجوی داخلی، دانشجوی خارجی پزشکی عمومی نیز جذب شود، ادامه داد: در مجموع تلاش می‌شود در ترم‌های بعدی تا ۵۰ دانشجوی ایرانی و ۱۰ دانشجوی خارجی پزشکی عمومی پذیرش شوند.

افروس اضافه کرد: برای دانشجویان رشته پزشکی عمومی ۱۲ عضو هیئت علمی جدید جذب و اضافه خواهند شد، علاوه بر این از ظرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به امکانات آموزشی پیش‌بینی شده برای دانشجویان این رشته تصریح کرد: دانشکده مستقلی برای دانشجویان پزشکی عمومی تخصیص داده شده و آزمایشگاه‌های خوبی در این ساختمان تجهیز شده است، به علاوه یک مرکز مهارت‌های پزشکی نیز توسعه داده شده است اما هنوز به تجهیزاتی نیاز داریم که امیدواریم با همکاری دیگر بخش‌ها این تجهیزات هم بروز رسانی و آماده سازی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز منعقد شده است برای آموزش بالینی دانشجویان از ظرفیت بیمارستان‌های آموزشی این دانشگاه استفاده خواهیم کرد، البته در حال ایجاد یک درمانگاه فوق تخصصی در منطقه چهار شیر در این خصوص هستیم اما در دراز مدت ساخت بیمارستان آموزشی نیز در برنامه است.

افروس با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های توسعه رشته‌های مختلف پیراپزشکی افزود: بنا این است که اگر امسال تجربه پذیرش دانشجوی پزشکی موفق شد، سال آینده پذیرش دانشجوی داروسازی را نیز اضافه کنیم، علاوه بر این تلاش می‌شود رشته‌های پیراپزشکی همچون فوریت‌های پزشکی، هوش‌بری، اتاق عمل، بهداشت و ارشد پرستاری نیز افزوده شود.

کد خبر 777496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.