تشدید بارش‌های موسمی در ۲ استان / هوای استان‌های نیمه شمالی کشور گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید بارش‌های موسمی در دو استان و افزایش دمای هوا در نیمه شمالی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بعضی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در بعضی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب کرمان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه تا چهارشنبه بارش‌های سامانه موسمی در جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان تشدید خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و از امروز تا سه‌شنبه دما در بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد با احتمال گردوخاک با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا کمی ابری، و وزش باد گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر قسمتی ابری، همراه با باد و گردوخاک، گاهی وزش باد شدید با ۴۴ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف از بعدازظهر ابری همراه با باد و گردوخاک، گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده با بیشینه ۴۵ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 777476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.