تاریخ‌سازی رستمیان

در هفتمین روز از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته تیراندازی هانیه رستمیان موفق شد با راهیابی به مرحله فینال این رشته تاریخ‌سازی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان روز گذشته _جمعه دوازدهم مرداد_ در هفتمین روز المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط نمایندگان کشورمان مسابقاتی را پشت‌سر گذاشته‌اند که در ادامه عملکرد و نتایج آن‌ها را می‌خوانید.

در مرحله مقدماتی ماده تپانچه ۲۵ متر تیراندازی و در مجموع دو بخش دقت و سرعت، هانیه رستمیان با ثبت ۵۸۸ امتیاز در بین ۴۰ تیرانداز، سوم شد و به فینال این ماده که امروز برگزار خواهد شد، راه پیدا کرد و در آستانه کسب یک مدال تاریخی قرار گرفت. در این رشته هشت نفر راهی مرحله فینال شدند باید منتظر عملکرد رستمیان در مرحله فینال باشیم.

تاریخ‌سازی رستمیان

صعود رستمیان به فینال تپانچه بانوان برای نخستین‌بار در تاریخ حضور ایران در المپیک رقم خورد، پیش از این ایران در هیچ‌یک از ادوار المپیک در تپانچه ۱۰ متر و تپانچه ۲۵ متر در بخش بانوان فینالیست نداشته است که رستمیان برای نخستین‌بار در بخش بانوان به این مهم دست پیدا کرد.

جدول رده‌بندی تپانچه ۲۵ متر

تاریخ‌سازی رستمیان

در فینال سطح D روئینگ تک‌نفره زنان، فاطمه مجلل با ثبت زمان هفت دقیقه و ۴۶ ثانیه، سوم و در مجموع با قرار گرفتن در رتبه بیست‌ویکم به کار خود در المپیک پاریس پایان داد.

تاریخ‌سازی رستمیان

فرزانه فصیحی، ملی‌پوش سرعت ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با ورزشکارانی از هشت کشور گینه نو، بریتانیا، لهستان، اکوادور، نیجریه، برزیل، سوئیس و گواتمالا به رقابت پرداخت و در پایان این مرحله با ثبت زمان ۱۱ ثانیه و ۵۱ صدم‌ثانیه در جایگاه هفتم گروه خود ایستاد و به کار خود پایان داد.

تاریخ‌سازی رستمیان

رقابت‌های مقدماتی ۱۰۰ متر زنان در هشت گروه با حضور ۷۲ دونده برگزار شد که در پایان ۲۷ دونده به نیمه‌نهایی رسیدند، به این ترتیب که سه نفر برتر هر گروه که بهترین رکورد را ثبت کردند، از مرحله مقدماتی بالا رفتند.

در گروه فصیحی دوندگانی از لهستان، انگلستان و نیجریه از این مرحله صعود کردند.

جدول رده‌بندی دو ۱۰۰ متر

تاریخ‌سازی رستمیان

کد خبر 777459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.