فتح قله‌های علم و افتخار در جهان توسط نهاد جهاد دانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، این نهاد را تبلور ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده دانست و گفت: جهاد دانشگاهی توانست قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، امیرحسین استقلال امروز_ جمعه دوازدهم مرداد_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس این نهاد اظهار کرد: شهید هنیه، میهمان کشور عزیزمان بود که در یک اقدام غیرمتعارف و غیرعقلانی توسط حکومت پلید صهیونیستی ترور شد.

وی افزود: ترور شهید اسماعیل هنیه برای نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بسیار تلخ است و ما منتظر پاسخ کوبنده نظام به این جسارت هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۵۹ با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تشکیل شد تا در کنار مجموعه‌های دانشگاهی، بعد انقلابی و معنوی و جهادی دانشگاه‌ها را تقویت کند و جهاد فارس هم از همان اوایل و همزمان با جهاد مرکزی تشکیل شد که یکی از قوی‌تری مجموعه‌های جهاد دانشگاهی کشور است.

استقلال با اشاره به اینکه شعار امسال این نهاد انقلابی «الگوی پیشرفت، با ایمان تلاش و اعتماد به جوانان» نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی از جهاد دانشگاهی نام می‌برند آن را مجموعه‌ای می‌دانند که به آن برای آینده علمی کشور امید دارند و تأکید دارند که جهاد دانشگاهی از همان ابتدا، بر اساس دین و تقوا بنیان نهاده شده است و این افتخاری بزرگی است که در این مجموعه انقلابی مشغول به فعالیت هستیم.

وی، وجه دیگر شعار امسال جهاد دانشگاهی را «امید» اعلام و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همواره بر موضوع امید تأکید داشتند و امروز اگر می‌خواهیم بدانیم ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده و علم چگونه در کنار هم می‌تواند هم افزایی داشته باشد و قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند، باید به جهاد دانشگاهی نگاه کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت‌های مجموعه رویان جهاد دانشگاهی، ادامه داد: امروز فعالیت‌های بی‌نظیری در حوزه سلول‌های بنیادین در مجموعه رویان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که بین چند کشور اول دنیا هستیم. این در حالی است که این نهاد انقلابی در مباحث علمی در کشور سرآمد است و بسیاری از تجهیزات برقی پیشرفته و بسیار قدرتمندی که در مترو شیراز نصب شده است، حاصل تلاش‌های جهاد دانشگاهی است و جهاد دانشگاهی تنها تولیدکننده این تجهیزات در خاورمیانه است و ما توانسته‌ایم این دانش را در استان استفاده کنیم.

استقلال اظهار کرد: جهاد دانشگاهی فارس خدمات متنوع و پژوهش‌های مختلفی را انجام می‌دهد و در حوزه‌ای همچون سرطان، گروه پژوهشی قدرتمندی در حال فعالیت است. همچنین در حوزه سلامت اجتماعی هم خدماتی به اقشار آسیب دیده شهر و استان ارائه می‌شود.

ارائه خدمات درمانی درمانگاه، آزمایشگاه، مراکز مشاوره، بانک خون بند ناف رویان، استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در راستای ارائه خدمات به مردم از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس است که مورد اشاره رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس بود و وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در کنار سایر مجموعه‌ها، جایگاه خوبی در مباحث علمی و پژوهشی دارد.

کد خبر 777415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.