خدمات‌رسانی ۱۲۴۰ پایگاه جمعیت هلال‌احمر به زائران اربعین

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۴۰ هزار پزشک و پرستار برای خدمت‌رسانی در خاک عراق گفت: حدود ۱۲۴۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر از مرزهای ورودی به زائرین ایرانی و غیر ایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، یعقوب سلیمانی امروز _جمعه دوازدهم مرداد_ در بازدید از پایانه مرزی چذابه با اشاره به هماهنگی و برنامه‌ریزی صورت گرفته با بخش‌های داخلی و بیرونی اظهار کرد: حدود ۱۲۴۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر از مرزهای ورودی به زائران ایرانی و غیر ایرانی خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و سایر مرزها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: بیش از ۲۳ هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت مستقیم درگیر برنامه اربعین در سال جاری هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ پزشک و پرستار اعلام آمادگی کردند که عملیات پشتیبانی در خاک عراق را برعهده بگیرند که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

سلیمانی با اشاره به نقش‌آفرینی جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش پیشگیری، تصریح کرد: روز گذشته کنگره بین‌المللی با پیام رئیس‌جمهور افتتاح شد که یکی از اهداف کنگره کمیته امداد و نجات و سلامت و در واقع مدیریت تجمع انبوه بوده که بخش عمده آن در حوزه آموزش و پیشگیری و مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: به رسم هر سال که مردم غیور ایران در پیاده‌روی اربعین حسینی مشارکت فعال دارند، به استان خوزستان سفر کردم تا بتوانم از زحمات جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان به ویژه مدیرعامل، معاونان، همکاران و داوطلبان که هر سال بهتر از سال گذشته اقدام به ارائه خدمت در مسیر طریق الحسین (ع) به زوار دارند، عرض خدا قوتی داشته باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه استان خوزستان که پایتخت دفاع مقدس محسوب می‌شود خاطرات عظیمی در دل خود نهفته است و اکنون آغاز مسیر عاشقی اباعبدالله الحسین از وادی این سرزمین میسر می‌شود، گفت: به همین منظور و با هدف پیشبرد خدمت‌رسانی در این ماه گرم سال و شدت ویروس جدید به این استان سفر کرده است و در کنار هلال‌احمر استان خوزستان باید تمهیداتی صورت داد تا با آمادگی کامل، جامع و رفع نیازمندی‌های درخواستی در دو بخش داخل کشور و مرزهای ورودی به خاک عراق شاهد اربعینی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشیم.

کد خبر 777404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.